MrD delar med sig åsikter om dagens landskamp.

Jag skulle härmed vilja säga några ord om den stundande landskampen.
Som jag givetvis tycker att alla ska komma och kolla på :)


Till en början vill jag snacka lite om det Svenska laget.

Jag tycker att Sverige har en stark trupp, har väl varit starkare förr men
den ska vara fullt duglig för en vinst mot vilken shockplay nation som helst.


Truppen:
Starkaste kortet är Zimond, det råder det nog inget tvivel om tror jag. En ohyggligt
stabil spelare med stor repertoar, framför allt vad det gäller offensiven, men har
även fina taktiska färdigheter, enormt svårslagen. Kommer tror jag vinna mot
King Elvis 2 raka. Vet inte mycket om King Elvis, verkar vara en bra spelare, men Zimme
kommer han inte rubba.


Starkast efter Zimond är enligt mig inte heller någon tvekan om i dagsläget, andreasaswardh.
Har utvecklats mycket som spelare, framför allt offensivt. Han är dessutom en av dom absolut
bästa på det taktiska spelet vid tap breaks, han kommer inte vika ner sig, bra beslut av
DaCa som kunde tagits för länge länge sen. Andreas motståndare Cardiak, bra spelare,
men vad jag vet inte så pigg på det taktiska spelet, en nackdel när man möter Andreas
helt klart.


GodisGuden är alltid och kommer alltid vara GodisGuden, finns inte så himla mycket nytt
att säga om honom, han lär ju vara lika grym som alltid, dom få som lyckas vara grymmare
i dagsläget är dom två ovanstående. Eloge till Godis dock för att kunna hålla spelet på
den nivå han gör trots att jag tycker han är online mindre nu för tiden. Han vinner också,
Mingle har sina tricks i skjortärmen men en taggad Godis är rätt seg o hal ;)


Puffe, ja Puffe lirar du tillräckligt för att vara en toppspelare? Jag är tveksam, inte
mött Puffe nu på länge i några allvarligare sammanhang så svårt att göra en utvärdering. Men
kan inte tänka mig han når upp till sin gamla goda form, men jag har gärna fel.=D Kom igen
Puffe! Men..... han möter Englands överlägset bästa spelare, dessutom en spelare som verkar
ha hittat glädjen i spelet återigen. Cronos vet ni alla att jag pratar om, vem som helst
skulle få problem med en Cronos i storform. Smart drag av England sätta honom mot Puffe?
Det visar sig....


Päron, roligt att Päron kom med i landslaget faktiskt, lite oväntat från min sida. Men jag
tror Päron kommer göra riktigt bra ifrån sig, tycker att han har en likvärdig motståndare
så kommer bli en rolig match att följa. Hoppas Päron har en av sina bättre dagar på couronne
bordet för då blir det åka av..


Givetvis kommer Sverige att få kämpa, England är nog näst efter Sverige det bästa landet
representerat på shockplay.
Men mitt tips lyder England-Sverige 1-4
Match för match
Cronos-Puffe                          2-1
andreasaswardh-Cardiak      2-0
King Elvis-Zimond                  0-2
Päron-Dandare                      2-1
Mingle-GodisGuden                1-2


Publikrekordet på shockplay är 37 stycken om jag minns rätt.
Nu tycker jag att vi visar vårat intresse för denna landskamp och slår det gamla rekordet.
Det börjar ju onekligen med en otroligt kul fajt mellan två giganter.
21.00 börjar Cronos v Puffe, missa inte det. Får England den start dom räknar med där kanske
dom kan skrälla?


Men viktigast av allt är givetvis att detta ska vara roligt. Inga huliganbråk :)

På återhörande
Martin   aka Mr Daydreamer

image54

MrD shares his oppinions about todays friendly game against England.


Hearby I would like to say a few words about the friendly game tonight.
As of course as many of you as possible should go watch. :)


Let me start by talking about the swedish team.

I believe that Sweden has a very strong troup, might have been even stronger before but
should be good enough to beat any shockplay nation as of today.


The troup.
The troups strongest name is Zimond, I think there is no doubt about that. An extremly
stable player with a big repertoire, mainly when it comes to the offencive game, but he
have very nice tactical skills, extremly hard to beat. He is, I think gonna beat King Elvis.
in two straight matches.
I don't know much about King Elvis, seems to be a good player, but he will not trouble
Zimme.


The strongest player after Zimond in my opinion, and I have no doubts about that either
is andreasaswardh.
He has developed a lot as a player, mainly in his offence. On top of that he is one of the
players when it comes to the tactical game when tap breaking, he will not be knocked down :)
Good decition by DaCa, 1 he could have taken a long time ago. Andreas opponent Cardiak, 
good player, but from what I know he is not to kean on the defencive/tactical game,
big disadvantage when you play Andreas, no doubt.


GodisGuden always is and will always be GodisGuden, there is not terribly much new to say about
him, he will for sure be as mean as always, the few players that manage to be meaner up to
date are the two above. Praise to Godis, to manage to keep the game at the same level
depite the fact that he is less online nowadays. He will win though.
Mingle has a few up his sleave but a Godis on fire is pretty viscous and slippery ;)


Puffe, well Puffe are you playing enough to be concidered a top player? I have doubts, aint
met Puffe in a long time under any serious circumstances so it's hard to make an evaluation.
But I can't imagine that he measures up to his old self. Allthough I'll be glad to be wrong.=D
Come on Puffe! But..he will play Englands "King of couronne", furthermore a player that seems
to have found the joy in the game again. You all know I'm talking about Cronos.
Anyone would hav a problem with a Cronos playing at his best. Smart move by England matching
him against Puffe, time will tell......


Päron, nice that Päron made the national team actually, a bit unexpected if I may say. But
I believe Päron will do real good, in my opinion he has an equivalent opponent which means
it will be a fun game to watch. I hope Päron has one of his better days at the couronnetable
cause then your in for a ride..


Of course Sweden is gonna have to fight, England ought to be the best nation after Sweden, 
represented on shockplay.

But here is the result as I think it will be England-Sweden 1-4
Match by match
Cronos-Puffe                         2-1
andreasaswardh-Cardiak     2-0
King Elvis-Zimond                0-2
Päron-Dandare                    2-1
Mingle-GodisGuden              1-2



The audience record so far is 37 if I recall right.
Now I think it is time to show our interest in this "friendly" fight and sweep away that
old record.

Without a doubt it starts off with a very fun game between two giants.
9.00pm starts Cronos v Puffe, don't miss it. If England gets the start they are counting on,
might they be able to surprise us?

But most important of course is to have fun. No fighting :)

Talk to ya later
Martin   aka Mr Daydreamer


Kommentarer
Postat av: Petrify

Ska bli intressant och se vem som vinner. =)

2008-05-09 @ 10:15:16
Postat av: DaCa

Trevligt inlägg av dig mr day..=)
Jag har liknande tankar jag själv och jag hoppas grabbarna håller nerverna i styr och tar hem matchen. och under åren har det ju visat sig att det kan skrälla till då man som minst anar det så det är inte bara att "ställa ut kön" och tro att det är klart :)
kommande landskamper som är klara är mot holland och danmark.. återkommer :)

2008-05-09 @ 13:01:33
Postat av: Roughedge

Jag tror puffe vinner mot cronos.

2008-05-09 @ 15:18:35
Postat av: MASTERHAND

Ja cronos är enl mig den ända som kan hota någon av svenskarna. Mingle möjligt, om han hittar tillbax i gammal form.
Är det någon som vet, el ja du daca vet säkert, hur många som kan titta på en match? Finns det en maxgräns?
Mathilda

2008-05-09 @ 15:38:32
Postat av: MrD

Tack DaCa, jag hoppas på att det kommer många för att bevittna detta slag och att det blir jämt och spännande.
Rough, jag tror och hoppas att du har fel :) Jag vet hur det låter med hoppas, jag ska förklara :)
Jag tror att Cronos vinner av den anledningen att han helt enkelt är himmelens grym på couronne, en av dom absolut bästa på shockplay helt klart.
Och vad jag menar med hoppas är följande: Vinner in Cronos mot Puffe så är spänningen i denna landskamp slut efter tre matcher! andreas kommer inte ha några problem mot Cardiak och Zimond har väl inge problem mot någon, blir det så kommer inte landskampen längre ha samma "sting" och stackars Päron kommer inte få känna pressen :) Skönt kanske, men alltid roligt att se vad folk går för :)
Det är ju faktisktså att om Cronos vinner så finns det en möjlighet att Godis match blir en avgörande även om jag inte tror det :) Och det vore väl den ultimata utgången, 5 st fullt avgörande matcher?
MrD

2008-05-09 @ 15:41:17
Postat av: marru

Jag tror nog att Cronos vinner :)

2008-05-09 @ 17:10:40
Postat av: Cronos

Thnx MR D i hope i can live up to the title you have kiven me Englands King of Couronne hahaha.
I love these kind of matches and i hope i can give puffe a good game.
Fantastic Blogg by the way.

2008-05-09 @ 17:49:40
Postat av: wolf

I Now Cronos s back in old god form so i guess it would a tuff game there u have to do u all best Puffe.Off course i hope on sweden and puffe but for the game more exating if cronos wins, nervs now puffe:)) zimond cane nobady move so safe 1 game for sweden.But i think 3-2 to sweden up to u Godis sow that u are king off the sweeps now:)

2008-05-09 @ 18:22:55
Postat av: MrD

Your most welcome Cronos, as a matter of fact I would rank you 2nd of these 10 players, a shame your not Swedish :) I have to be loyal to my country :P =D
MrD

2008-05-09 @ 18:33:48
Postat av: DaCa

Mathilda, Nej det finns ingen gräns för hur många som kan kika på en match. =) Och jag är väl underrättad om puffes nervositet som stiger o stiger inför matchen nu =) Han kan få svårt att hålla ihop sitt spel ikväll. Och det äe oxå en avgörande faktor för alla som spelar, nerverna! :)
Jag tycker alla 5 matcherna kommer bli intressanta oavsett om det blir 5-0, då man ska bevisa att man har fått en plats i landslaget välförtjänt =)

2008-05-09 @ 19:17:44
Postat av: Cronos

Hehe no prob m8 i understand, and i agree we are probably going to get a hiding by u swedes :)
But u never know :)))

2008-05-09 @ 19:56:38
Postat av: Cronos

Wp Sweden team u spanked us, Good game against puffe but he played awsome against me so no complaints but i was shite against Paron, srry i culdnt give u a good game but i think it took it out of me playing thta game against puffe (concentration i mean), but wp anyway.
Maybe next year we can give you a better game:))

2008-05-09 @ 23:17:20
Postat av: DaCa

Next time we meet, im sure it will be called the team world championships final, in september =)

2008-05-10 @ 00:11:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0