05-15 wolfs lite tankar om att höja intresset

Landskampen bara att kolla o säga wow fan va bra vi är att zimme är stommen att bygga runt är väl inte så mkt att orda om de andra gör precis vad de ska göra vinner:)

Ser  ju att det går neråt igen, bara mina tankar för att höja intresset.
Håller med Daca till fullo att man får fram bästa spelaren genom långa turneringar!!!

Men jag vet Jens att du är inte av samma tanke som mig riktigt utom som extra tävlingar....

1 lag som med säg 4-5 lag och olika kaptener, vi har så bred topp så vem vet om lag 1 vinner? Plus att fera fick chansen att visa upp sig, finns nerver med i spelet oxå.

1 lag tävling med 3-5 i varje med max 2 st ifrån div 1 eller elit i varje lag med en reserv (vill gärna ha bara en match med fler set lättare att adminstratera,de snabba  hinner in och peppa på sina team mates,med 1 match så chans betonat med typ 3 set.:bara) med rätt för varje   lagledare att bestämma vilka som de väljer att ställa up med mot i förväg inlagt lag från bortalaget, , borde med lite taktik att kunna bli jämnt mellan många lag. Som liras som cup såklart.Ge de lite sämre än topparna chansen att känna l att höra,  till ett lag.Funkar med 3 manna lag oxå.
Like ideer med "curlingupplägg  med typ kubblag testa 5 ggr lira som prov om ni gillar det så kunde vi kanske köra ett sm för "klubblag" nästa år, säg tex 1 match i månaden 12 på ett år vinner sammanlagt.

Plz säg era tankar ideer vilja i en kommentar annars kan ju ingen veta vad stora mängden av spelare vill och tänker inget är omöjligt:)
32 lag minst måste vi väl kunna ragga ihop med möjlighet upp till 128 lag.
Upplägget kan ju variera lite beroende på hur många lag det blir och det här med div 1 och elit kan ju bedömmas finns ju spelare med massa sweeps och div 1 och elit meriter blir ju ngt som man får ta  i beräkning och kan bedömmas för en av de 2 toparna i varje lag
Tanken är ju en lagtävling för hela Shockplay.
12 kvällar om året har vi tid för vinnarna kan få spelar några timmar, men lag som åker i första rundan "lägger ner en 20-30 min.
      //Wolf


Kommentarer
Postat av: DaCa

Tja Mats & Co...
Tycker det är jättekul att det finns förslag på olika upplägg när det gäller tävlingar MEN, man ska tänka på att det ska administreras oxå, någon ska lägga ner jobb på det. Och en sån här idé med lagtävlingar som ska pågå under 1 år med som du säger, upp till 128 lag!
Det krävs sanslöst mycket arbete då det inte finns några verktyg på shockplay som underlättar speciellt mycket.
Och just nu håller vi på med ganska många tävlingar, golden, landskamper, landslagskval, VM lag/ind. i höst så det känns som att det just nu är fullbokat året ut. Man får inte köra på med för mycket tävlingar för då är risken att allt blir "mättat".
Det jag kommer göra om några veckor är att bjuda in 32 spelare och köra en masters-test så jag ser att mitt nya förslag på masters håller bra kvalité.
Den turneringen kommer dessutom innehålla några mindre symboliska vinster.

Så återigen, jättekul med alla dessa förslag och idéer, men innan man plitar ner ett förslag på pappret ska man veta vad det innebär att administrera allt som sagt. Det krävs mer än att man lägger ner tid. Det kan jag garantera efter viss erfarenhet av att ha skapat tävlingar m.m på shockplay under 3,5 års tid.

Återkommer ang. landskamp och masterstestet inom kort.

2008-05-14 @ 22:03:03
Postat av: wolfy

Tjena Jens! Vet vi har ju pratat om det där, med kort turneringar vs långturneringar.
Troliga med det jag skrev där lag upp till 128 lag, troliga är ju max 32 lag om ens det och 1 tävlingskväll i vek.
Att det är mkt jobb vet jag men en bråkdel så mkt jobb med en tävling på 12 kvällar
1/månad och tanken är väl egentligen den största delen av shock som aldrig når den toppen att ändå kunna tillhöra ett team lite skillnad i känsla och taggning att spela för flera andra också.
Jag körde nog 1 år såna liknande tävlingar på blip,hjälpte även till några ggr.
Tyckte det var kul att höra om alla de som aldrig har nån chans att nå de topparna vågar skriva vad de vill..tjao

2008-05-14 @ 22:32:51
Postat av: Anonym

Hejsan!
Du menar turneringar liknande de som det hade på blip i bg, där man kunde anmäla sig en halvtimme före start och där man spelade ca 4 matcher efter varandra? Jag skulle önska att det fanns någon större turnering i bg... likande Golden Tour som finns i couronne. Undra om det finns nått intresse för det? Nått att undersöka. :)
Kram på er alla.

2008-05-15 @ 10:03:52
Postat av: Trollmor

Det var jag som skrev det föregående inlägget. Hmmm.. glömde att skriva mitt namn. :))) Lite förvirrad.

2008-05-15 @ 16:18:45
Postat av: wolfy

Snopen jag blev ett förvirrat troll:)Ja de hade ju 2 varianter på Blip en ren cup med singelspel där man kunde anmäla 30 min före + swiss turneringarna de vi körde i lag med 1-2 reserver.
Kunde funka lika bra både i cor som
blips bg:)
Kram

2008-05-16 @ 00:51:59
Postat av: scandalplayer

Kanonjobb du gör DaCa - och jag håller med om att det kan bli för mkt tävlingar. Lagom är bäst. Det som varsalas om inför hösten och om ngr veckor låter bra.

Att jag själv gick ur ligan med scandalplayer hade dock inget med detta att göra att det blev för mycket tävligar - Jag tar det inte här igen - Jag har förklarat på min presentation

Alla vet vi att Glocalnet gör med låga grejjer - men det jag fick va med om i Div 4K var lägre
- Därför lämnade jag ligan.
Nån måtta får det vara.
Kanske kommer jag igen till hösten? Who knows?

2008-05-16 @ 09:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0