03-23Golden???

Har en bestämd känsla av att, golden läggs ner redan efter omgång 1:/
Beror nog mycket pga av oss,ja inte alla som försöker lira sina matcher.
Utan de som inte spelar alls eller några få matcher, sen nobbar spel, kasst!!!!!!!
Känner jag Daca rätt lägger han ner efter runda 1 :(
Beror nog på oss som spelar om han känner sig nöjd, det vet jag att han inte gör nu.
Alla som läser det här kommentera nu om ni vill ha golden kvar eller ej.
Känslan är stark att den läggs ner om inte en stor majoritet vill spela golden ?
Skriv nu vad ni tycker.
Ps. Fega inte nu skriv er åsikt.


I have a feeling that Golden will be shut down after round 1 :/
Much depending on ourselves, not on them who are trying to play their matches.
But them who are not playing at all, or a few matches, then refuse to play, it sucks!!!!
Do I know Daca right he will shut down after round 1 :(
Probably depend on us who are playing if he feels satisfied, I know he doesn´t now.
Everyone who read this comment now if you want to have Golden left or not.
The feeling is strong that it will be shut down, if a big majority do not want to play Golden?
Write what you think now. Honest opinions.

Kommentarer
Postat av: wolf

Börjar själv tycker Daca gjort en kanon tor,vore jäklans trist om den lades ner.wolfy

2008-03-24 @ 02:49:27
Postat av: Katjziska

Ahh..... Så trist om allt som påbörjas skall läggas ner... :(

2008-03-24 @ 02:54:47
Postat av: MrD

Vore ju fördjävligt när man ansträngt sig så o lirat så bra i första! Och sen att se min Kat lira som en gudinna och att det ska läggas ner, nej tycker det ska vara kvar. Men känner nog lite att det inte funkar heller tyvärr, syd att det måste göras med tours o inte liga variant som i masters. Varför går inte det om det är mer än 10 i gruppen, så man kan få + o grejjer? :s

2008-03-24 @ 02:57:24
Postat av: gäddan1

Dummaste jag hört någon gång= att golden ska läggas ner,
det spelas ju faktiskt mycket matcher i golden.
KLART alla vill ha golden kvar..
ett fåtal
ska väl EJ
få förstöra
en sån FIN
turnering som golden
"förbannad"

2008-03-24 @ 10:16:26
Postat av: wolf

Problemet är att det finns ett upplägg för hela golden,med det antal som är 228 st.
Med allt för många som inte spelar x antal A4 ark med klagomål är svår att bara ändra gädd.Kan bara hålla med dig mr d,liga format som du skriver om med 10 i ligan en bra ide,men är ju Rocketman som programmerar och han har full bågarna att skynda på version 3, jo såklart jag grattar er dd:) Så jä.............a sant kat:( Hoppas nu alla sprider det här och skriver er åsikt eller ide.

2008-03-24 @ 11:12:42
Postat av: Gadden

Jag tycker att det finns flera argumment för att lägga ner golden. Men det viktigaste är att det finns lösningar.

Varför inte skapa Golden Leauge som ett ligaspel där en utmaning var inte besvaras: indirekt erfodrar en förlust? Alternativt varför inte skapa placeringsmatcher för de spelare längre ner i tabellen vilket motiverar dem bitvis till att fortsätta spela.

2008-03-24 @ 11:12:51
Postat av: wolf

Kul du skriver Gadden. Alla ideer är bra både bra och dåliga. Daca måste ju veta vad gillar, ogillar vi? Wolf

2008-03-24 @ 11:29:50
Postat av: MASTERHAND

Så här e det i sportens/lekens värld. Det är inte alltid rättvist men tror att det jämnar ut sig med tiden i denna tunering. Jag har flera matcher kvar i min grupp. Vissa som inte vill spela och andra som inte e inne. Men som sagt tror jag det jämnar ut sig framöver. Vissa grupper kan man se att de flesta spelat många matcher. Man kanske haft otur att hamna i en grupp med många urbangare men dessa slipper man i nästa runda. Då e det bara att ta nya tag. Tycker att daca gjort en otroligt fin insats här och det vore skandal att lägga ned den pga av detta. Som sagt jag tror att det kommer bli rättvist i slutänden. Kram till er alla.

2008-03-24 @ 11:54:53
Postat av: Trollmor

Först vill jag tacka passa på att tacka DaCa och Wolf. DaCa för det fina initivet till att ha dragit igång Golden och Wolf för sin bloggsida där vi alla kan får framför våra åsikter. Jag tycker det är trist att höra att Golden kanske kommer att läggas ner efter bara en omgång. Folk anmäler sig och sen av olika anledningar kan det inte genomföra det. Det kan vara acceptabelt. Men att anmäla sig och sen inte vilja spela matcherna, trots att man är inne och spelar. Eller ännu värre, välja ut vilka men spelar mot och neka andra. Det tycker jag är helt fel. Precis som Mastehand skrev så tror jag med att det jämnar ut sig på ett eller annat sätt. Vi är ju på SP för att vi tycker det är roligt att spela. Att organisera en så stor turnering som Golden är kan inte vara helt lätt. Det blir alltid så att nån blir missnöjd. Framförallt tycker jag att folk ska tänka efter mer än en gång om de verkligen vill vara med. Vad jag har förtått så måste man spela minst 10 matcher varje omgång annars åker man ut. På så vis gallrar ju de bort sig själva som inte spelar.
Nej, jag tycker verkligne inte att Golden ska läggas ner. Vi är många som uppskatter det fina initiativet och som försöker göra allt för att få spela våra matcher.
Det är ett spel - vi är här för att ha roligt.
Ett lycka till i fortsättningen till alla Goldenspelare. Kram // Trollmor

2008-03-24 @ 14:19:18
Postat av: andreas

Det skall vara kvar, tycker jag.

2008-03-24 @ 16:38:46
Postat av: SEEDEE

Trollmor, din text är trevlig att läsa med enligt mig mer hedrande än givande - i detta sammanhang.

Golden Leauge har problem eftersom resultatet om vem som är ligans bästa spelare kan ljuga. Visst är idén och genomförandet på skoj. Men vad är inte det? Fotbolls-VM, Curling-SM, Korpen, Pilkastningen m.m!

Samma villkor åt alla - specillt när detta nöje kostar pengar!

2008-03-24 @ 16:59:05
Postat av: emmaw.s

Min morbror anmälde mig till Golden,men efter att sett hans matcher,alla va ju jättebra så ångrade jag mig.Fick då rådet av morbror att inte spela alls för då fick ingen nån fördel om ja förlorat 5-10.Så ser kul ut men mest rättvist att inte spela nån match då blir det ju lika för alla. Jag såg att jag inte har nått där att göra på några år än.Emma

2008-03-24 @ 17:54:42
Postat av: Mularn

Trist att höra att Golden ligger risigt till. Har själv svårt att få ihop matcher eftersom många inte loggat in på en vecka eller två. En del vill inte ens lira ;(
Men trots allt är det ju skitkul med såna här turneringar och det är ju som andra sagt en hel del som lirar sina matcher.Gick det att ordna vore det ju bäst med samma system som i ligan tycker jag med lite +/- o så. Hoppas att golden får fortsätta ett tag till i alla fall ;(

2008-03-24 @ 19:51:40
Postat av: DaCa

Det finns en grundtanke varför jag funderar på att lägga ner golden tour 2008 nämligen, det är helt enkelt för mycket strul med att folk sticker från matcherna samt att folk struntar i att spela när dom märker att dom inte vinner så många matcher eller att det deffas mer än dom trodde eller var vana vid.
Att turneringen är uppbyggd i turneringsform beror helt och hållet på att det inte går att göra på annat sätt då jag 23 mil från shockplays lan-server inte kan komma åt adminverktyget som skulle ge mig rättigheterna att bygga den i mastersform med plus respektive minus..
Att folk sticker från matcher krånglar till det på två sätt för mig, dels är det svårt att bevisa vad som hänt (alltid finns det ju anledningar till varför någon stuckit) och dels att det inte finns +/- funktion vilket innebär att jag manuellt måste sitta o skriva ner allt och lägga till/dra ifrån vid omflyttning, som om det inte vore nog mycket jobb med en omflyttning ändå.
En del har klagat på upplägget vilket jag anser vara konstigt då man visste till fullo vad som gällde innan man anmälde sig, så det är väl bara att suga i sig av modellen och spela på?
Jag kan dra ett citat jag hörde: Fan vad trist det är med golden, för mkt noobs och jag har lixom 17-0 nu hur kul är det?.. Som svar på det uttalandet kan jag ju säga att, är man så bra på couronne så att man har 17-0 då ska väl motståndet inte spela någon som helst roll, det kommer ju ett slutspel? Och så får man tänka på alla dom andra spelarna (282 st) som inte har 17-0 utan får chansen att spela mot riktigt bra spelare vilket dom inte får i ligan t.ex.
Så att vara en egoist pga sin egen couronneskill tycker jag är otroligt divigt och respektlöst!

Varför jag satt upp en tour som ska pågå under 6 månaders tid är att jag vill att det ska finnas extraspel att tillgå under längre tid och att det ska hinnas med att skapa viss dramatik med rankingsystemet och att det skapas debatter m.m om allt som rör golden.
Jag ska ta mig en funderare på om det är värt all slit i 5 månader till som det innebär att driva golden vidare, ska väl tillägga att jag gör det med största nöje men med allt strul så försvinner nöjet och det blir bara en grå punkt i vardagen att ta rätt på allt när en del inte kan ta en förlust, en push, en svordom, ett misstag..

Och till sist, det viktigaste av allt, Utan DaCa tillbaka på shockplay (hade egentligen lagt couronnepinnen på hyllan för gott) så hade det inte blivit någon golden tour 2008 och den gör jag defenitivt inte för min egen skull, utan jag gör den för er skull, lirarnas...

Alla inlägg är välkomna, goda som dåliga bara ni skriver det ni verkligen tycker.

2008-03-24 @ 20:25:23
Postat av: SEEDEE

Om resurserna inte finns för att skapa en väl fungerande liga anser jag att man heller inte ska starta en. Ungefär som en kommersiell affär där villkoren inte är allämt förstådda.

2008-03-24 @ 20:42:08
Postat av: gäddan1

klart att golden ska va kvar, gör en utvärdering
efter goldens slut. och en sak till som jag funderat på är= sätt in 14
spelare i vanliga ligan i varje div
så det blir mer rotation,
4 nya spelare till eliten
och div 1 varje vecka,
vad tycker ni om det?????

2008-03-24 @ 21:01:13
Postat av: johank87

Om DaCa inte kan komma åt servern och bygga om turneringsformen, borde inte någon annan kunna göra det då?
Shockplay har ju stått och tickat utan minsta pill i bra många år nu, några timmars kodande för att vi ska få en rättviss tour borde väl inte vara så svårt att fixa för någon på shockplay?

I övrigt tycker jag Golden är skitskoj och det är en av anledningarna att jag är tillbaka igen.

2008-03-24 @ 21:21:49
Postat av: MrD

Detta problem är ju allmänt känt på sp. Jag personligen tycker att det är kul
o att turneringen ska vara kvar. men jag förstår att det kan vara jobbigt med det administrativa o med allas klag och protest.
Tycker nästan att det är antingen något man får räkna med på sp eller så kan man ju säga att det är dömt att misslyckas (att göra en sådan här turnering). Kommer alltid finnas människor som lägger sig om det börjar gå sämre, eller drar när resultaten barkar iväg åt fel håll (själv varit med om det i det första gruppspelet).
Om du DaCa väljer fortsätta med Golden kommer du ha mycket att göra, det är ju helt enkelt ett ställningstagande från din sida om du orkar eller ej. För deltagarna kommer att fungera likadant oavsett.

2008-03-24 @ 21:35:18
Postat av: marru

Ja jag vill bara säga att jag gärna vill ha Golden kvar.

Jag mena som nån säger att den ångrat sig för att spelarna var för bra, är inte det positivt? man lär sig ju på vägen..Jag tycker det är kul att möta spelare som är duktiga. Man ska väl inte ge upp för att man förlorar..

Ge inte upp golden än, ge det lite tid. Tänk på oss alla som uppskattar det du gör DaCa, tack för en bra turnering =)

2008-03-24 @ 22:04:50
Postat av: SEEDEE

Marru.... vadå DaCa ska ge upp???

Tänk övergripande!

2008-03-24 @ 22:16:22
Postat av: marru

nää de har jag väl inte sagt :)

2008-03-24 @ 22:19:51
Postat av: marru

kanske skrev lite dumt men bara den sista texten är till Daca! :)

2008-03-24 @ 22:21:01
Postat av: lillamia

Hej alla vänner!Jag håller med Trollmor.Golden är bra tycker ja,men om de som har anmälts sig och inte tar emot utmaningen eller loggar så fort man utmanar har inte nåt där å göra tycker ja.Så ja tycker att det ska vara kvar/kram lillamia

2008-03-24 @ 22:33:44
Postat av: MASTERHAND

Som jag skrev förrut tycker jag att en lösning vore att utöka spelare som går till slutspel. Kanske till 24 spelare. Då har dem som tycker att de haft mkt otur med oseriösa spelare chans att kunna gå vidare ändå. Då startar alla från noll i slutspelet o då e det bara seriösa spelare kvar. Jag själv har flera matcher kvar men tror att detta löser sig framöver i nästa runda. Tycker att vi inte skall hacka på daca utan vara tacksam mot han. Lyssna på mitt råd så löser sig nog allt nu=)
Kram mathilda

2008-03-25 @ 08:14:36
Postat av: MrD

Jo men att utöka antalet i slutspelet kommer få samma effekt som i grupperna då, har synts förut i masters med. "jag har ingen chans på final så nu skiter jag i det här" Finns för många sådana för att utöka antalet med, då gäller det att på något sät få alla spela i finalgruppen och jag tror inte på det, sorry..

2008-03-25 @ 09:25:21
Postat av: MASTERHAND

Jo sant Mr D, men en annan ide är att hoppa över finalspelet som gruppspel och istället starta med vanligt slutspel där den som fått mest poäng möter den som fått sämst av de 24 bästa osv. Om man har några med samma poäng så avgör vem som har mest pointspoäng. Detta kan enl mig göra det mer rättvist. Helt rättvist kan det aldrig bli tyvärr men tror att detta kan vara en bra ide=)
Mathilda

2008-03-25 @ 10:56:11
Postat av: MrD

Men då får man hoppa från 16 till 32 st för att det ska gå jämnt ut, eller så får man spela 24 st varav 16 går till ett sådan playoff efter gruppspel?! 24 e lite udda för utslagning.

2008-03-25 @ 13:28:02
Postat av: MASTERHAND

Hehe hade 2:a i matte vilket syns=) Men varför inte 32?? Då blir det ju klart bra och ingen som missar pga missade matcher. Roligare och ha ett stort slutspel osså med utslagsmatcher. Tror detta skulle fungera. El?
Mathilda

2008-03-25 @ 13:46:09
Postat av: wolfy

Läst vad ni skriver,det är ingen dum idee att utöka spelarna till 32 med 16 dels final osv. Den som inte spelar på viss tid får lämna wo.. Då lär väl ingen få spela mindre matcher.Om nu Daca bestämmer sig för att köra stod ju i reglerna att minst 10 matcher annars ur turneringen,problemet genast mindre med orättvisa en wo match slår jag dig LÄTT i Mr D hehe.Lite kul att Mathilda och du har lite diskussitioner, var ju meningen för att Daca skulle få veta våra åsikter.Kanon alla ni som skriver och tycker som gårdagens inlägg 201 besökare men ändå så få som "vågar" tycka.Man får vara både positiv, negativ ha ideer, det är kanske det som avgör Golden och det vore jäkla trist om den avgörs på skroten.Så tack alla ni som vågar stå för er mening,håller med på att en del kanske skulle tänkt nån sekund till före anmälan, men som sagt att kalla nån för noobs osv är väl lite dåligt är väl jättekul för nån i div 4 att få möta en lirare med elit guld,deras enda chans kanske att få spela se och lära.Såg en tjej här emma som bad om ursäkt och inte spelade nån match för att många va så bra de som tänkt så tänker ju även på rättvisan, mer unfair med de som kör 5-6 games och loosar det suger mer.Kan va riktigt kul att få stryk ibland av tez mr.d,zimond bara man spelar bra själv se o kolla in deras taktik,vallar spräng. Håller med er alla som vill ha kvar Golden i en el annan form.wolf

2008-03-25 @ 19:39:53
Postat av: MrD

Tack wolfen för de värmande orden, men det ska nog till et mirakel om jag ska lämna wo. bara hoppas jag möter dig i semi sen då ;)

2008-03-25 @ 23:24:36
Postat av: wolfy

Varsågod Mr D:)Förstår efter vårt vänskaps gnabb att du skulle njuta av att slå ut mig"S" Vore nog som ett halft, nja vi har yngre läsare här också. Så lite allvarlig då gl DD:)

Hoppas och tror att Golden kommer fortsätta på ett eller annat sätt,för alla vi som slitit och kämpat för att spela ALLA våra matcher får nån sorts förde`? Vore det jag som bestämmde så, jag nån fördel i Golden..

2008-03-26 @ 11:29:00
Postat av: ittle boo 1

I think the Golden Tour is great and would hate to see it shut down. I am not doing very well in it but I still enjoy playing in it and watching others do the same.

2008-03-26 @ 18:53:28
Postat av: andreas

nej marru du skrev inte dumt det är SEEDEE som svamlar..

2008-03-27 @ 03:23:06
Postat av: SEEDEE

Andreas mamma är en pappa

2008-03-27 @ 18:26:07
Postat av: MASTERHAND

Jadu SEEDEE! Du visar ännu en gång vilken omogen lite pojkvask du e. Du e mkt osportslig när man spelar mot dig, psykar och tar segrar(som när wolf tappa kontakten i ligan). Sådana som du brukar inte bli långvariga i ligan.Låt oss säga att Andreas mamma är en pappa men de har iaf lyckats uppfostra en person som e trevlig och typ 3 klasser bättre än dig i corre. Känner jag daca rätt åker du ut mkt mkt mkt snart.

2008-03-28 @ 07:46:25
Postat av: scandalplayer

Så här skriver MASTERHAND i sitt inlägg 24 mars.

"Tycker att daca gjort en otroligt fin insats här och det vore SKANDAL att lägga ned den pga av detta."

Skit vad man e mobbad
; )

2008-03-28 @ 13:19:17
Postat av: MASTERHAND

Hehe=)Så blir det seddu=) Sedan får du sluta att pusha så mkt. Fattar inte varför man måste fegspela=) Hmm, lite MASTERHAND ironi kanske=)
Har börjat spela på hästar lite eftersom jag har en kille som e travtokig, grrr han sitter ju jämnt framför dessa hästar. Förstått att du tagit ditt namn efter en gammal häst men tycker att du skall ändra till going kronos nu. Mkt bättre häst=) Men det e klart då kan folk tro att du e bror med cronos=) Dumt det kan bli då=)

2008-03-28 @ 13:30:18
Postat av: scandalplayer

Jo, jag har tagit namnet av en galla elitloppshäst som hette Scandal Play.
Jag hette också ett tag "Storstadsbusen" som också var en kanonbra travhäst.

Jag har väl varit på Valla (Solvalla) ca 400 gånger men slutade för länge sen av flera skäl.

De bästa hästarna jag sett var Pershing (Bernnt Lindstedt) och Express Gaxe (Amatörtränad av Gunnar Axelryd) Båda glänste i elitloppet.

En strålande solig dag i slutet av Maj - elitloppsdagen - var det folkfest med Gaxe o Pershing.

Kanonsnabba försök De öppnade på 1.09 första 500

/ Scandal

2008-03-28 @ 19:43:26
Postat av: MASTERHAND

Fattar nada=) Men men det blir nog bra=) Men going verkar vara en stjärna iaf=)

2008-03-28 @ 20:05:02
Postat av: scandalplayer

Ok MASTER
I ser att du säger att fattar nada
I will explain . . . .

Att de öppnade 1.09 första 500 - betyder inte att de travade 1.09 minuter de första kilometrarna.
Det betyder att genomsnittshastigheten var 1.09 min/km

Det skulle alltså inneburit 1000 meter på 69 s.

Vilket innebär 1000m/69s = 14,49 m/s.

Jämförelsevis kan nämnas att världsmästeren på 100m springer med en medelhastighet av 10,23 m/s, vilket innebär en kolometertid på 1,38
(= 1 min 38 sek)

Tänk alltså om man exempelvis behövde köpa en havreboll snabbt på kiosken som ligger 1 kilometer bort o man inte är världsmästare på 100 meter.

Då kan man i stället hyra Pershing eller liknade travhäst o få havrebollen på 1 minut.

Hoppas förklaringen var utmärkt
; )

/ scandal

2008-03-29 @ 12:07:12
Postat av: MrD

Fan Scandal du kan ju vara rolig =)
Fortsätt så :P
Men du lär ju använt en miniräknare, eller körde du liggande stolen för och räkna ut det där ;) ?

hade gött Uffe så ses vi vid corre ordet :D

2008-03-29 @ 22:27:53
Postat av: MrD

neee glöm det jag sade

2008-04-02 @ 00:20:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0