06-23 Top 10 girls 2008

tjaoo på er!
Top 10 girls 2008 tänker jag köra nästa söndag 07/06 kl 19.00.
Jag jag sätter upp anmälda tjejer här nedanför......
Därför jag kallar den så har dubbla budskap, såklart att utse årets tjej 2008!
Men att jag hoppas kunna få till en utmaning mot Blip och eller miniclip,(mot de bästa även killarna där, jag räknar lätt med att ni håller bättre klass tjejer:) Där de 10 bästa är med i tjejlaget, så nästan lika kul
att bli topp 10 som att vinna.
Kommer köra en kvalturrnering till för att se topp 10 och även topp 7 som kommer att ta en plats i tjej landslaget och 
försöka få till några landskamper hade tänkt börja utmana England. 
Så får vi se i slutet av året om Dacas Svenska landslagskillar vågar möta er:P Andreas ,zimme och gänget kan bli prestige för er:)Kanske en liten motivering för duktiga tjejer att satsa lite hårdare komma med i tjej landslaget!!!
Så kom igen nu tjejer och anmäl er till cupen
. Den kommer att spelas i cup modell 1 match bäst av 5 set vinna eller försvinna, vinnaren går vidare till nästa runda ända fram till finalen.
Anmäl er till wolfman på shckplay.

Hi there!
Top 10 girls 2008 is going sunday 6 off jul 7 pm swedish time.
I put up reported girls down here....

Way i called the cup Top 10  have more then one meaning, offcorse nominate the girl 2008!!
But i hope i can make challanges against the nordic sajt Blip and , or miniclip (they gone play both guys and girls, i counted " our" girls one shockplay is better:) There the Top 10 then take a place in our Shockplays Girl team, so nearly thath fun to bee top 10 as win, fore to have a chans to play in the team, the 7 best in a country team, if its not bee swedish girls all so did we change ours passport:)
I counted this cup, but gone invite the girls to a torny also so i see how the 10  and 7 best is and also challange some other country team as for example England,
Then in the end off the year we will se if Dacas country team stand up and play u, prestige guys:)
Maybee a little motivation for already god playing girls practise even more to get a chans to come in to the team!!!
So come one girls and report u to the cup who bee a 5 sets cup 1 game win or loos, the winner go to next step until the final.And a price offcourse to the winner 1 month free playing.
Reported u to wolfman on shockplay.

Reported girls to Top 10 girls so far.
Kajun Kitten
Marru
MASTERHAND
Trollmor
lillamia
småfläckig sumphöna
liloldlady
Sexiga Tess
 


Kommentarer
Postat av: MASTERHAND

Låter väldigt roligt mats och ett väldigt fint jobb som vanligt. Mitt mål är att komma med i landslaget så man kan skryta för sina barnbarn att man spelat landskamp=)

2008-06-23 @ 09:36:21
Postat av: wolfman

Tack Mathilda!!Tyckte det var kul att framhäva alla er tjejer:) Kanske få nån att motivera sig att satsa lite mer. Så därför som du såg hade top 10 en innbörd till och nått att kämpa för även de på plats 9.10,11 blir ju lite skillnad då att bli nr 10 istället för nr 11, så tanken var ju att göra det spännande för många och inte för ett fåtal bara:) Kunde väl skrivit så direkt igår men kulare att komma med nått mer ang samma tävling idag:)

2008-06-23 @ 11:15:42
Postat av: RKK

Höpp höpp! När blir det en tävling om vem som är bästa killen då?

2008-06-23 @ 11:22:12
Postat av: MASTERHAND

Mr Carl vi har ju haft diskussionen att vi tjejer har 60% av eran muskelkraft och därför måste vi ha en egen=) Du ser ju på mig jag orkar inte spränga riktigt. Blir bara tapbreaks hela tiden. Kat & Marru verkar starkare men jag kör 5 armhävningar varje kväll nu så jag skall orka lite mer på söndag.

Sedan är det ju tävlingar hela tiden för er killar där vi osså e med=)

Mathilda

2008-06-23 @ 11:52:27
Postat av: CardiaK

Hey, where is webdesigner!?



He is the biggest girl I know on shockplay.



\o/



Sorry wolfman, couldn't resist :)



Peace. x

2008-06-23 @ 14:03:21
Postat av: RKK

Hehe jo visst söllu! :) Nej men jag ska vara ärlig... Couronne är ingen "sport" där könet spelar någon roll... Det har pratats mycket om vem som är bästa tjejen och att tjejlaget skulle kanske slå svenska landslaget och att en del killar skulle vara rädda för det... Jag fattar inte hela grejen!? Vad gör det om det är tjejer som vinner? Detta är inte 100 meter eller styrkelyft... Könet spelar ingen som helst roll i couronne... Självklart finns det tjejer som mycket väl kan platsa i landslaget, det finns oxå killar (uppenbarligen) som platsar där... Eller ska vi ha en tävling för juniorer, en för seniorer och en för rullstolsbundna? Man håller i en mus... Inget annat! Jag kanske verkar bitter just nu, men jag tycker att jämförelsen mellan killar och tjejer ska läggas ner, för det är ingen skillnad! Man spelar på lika villkor... Kom igen, MASTERHAND, in i landslaget med dig, jag vet att du skulle vara lika bra som någon annan... kille som tjej! :) // Kalle

2008-06-23 @ 16:36:56
Postat av: MASTERHAND

Mkt bra skrivet Kalle. Du har så rätt så. Men tyvärr har vi nog ingen större chans mot svenska landslaget men mot engelska är vi absolut inte chanslösa. Men som sagt så spelar vi alla på samma vilkor så att särskilja oss är löjligt. Men iaf kul med ett tjejlandslag som kommer skrämma de flesta tror jag=)

Mathilda

2008-06-23 @ 16:49:33
Postat av: Kajun Kitten

Thank you Wolf so much honey

2008-06-23 @ 17:34:38
Postat av: Roughedge

Jag tycker Karin ska vara med också. Ytterst kompetent spelare.

2008-06-25 @ 11:59:18
Postat av: MrD

Ursäkta jag lägger mig i här, men på Remita's info står det ett annat kön :)

2008-06-25 @ 13:47:44
Postat av: wolf

Sant Roug Karin hoppas jag absolut anmäler sig, lika så om nån får fatt i wonderwomen. Självklart alla andra tjejer också.

Uppmärksam MrD Tack:)

2008-06-25 @ 16:53:37
Postat av: Petrify

Det där med tjej i landslaget kom jag med idé förut om i DACas forum att det skulle vara kul. Fick dock mest negativa kommentarer om saken men ditt upplägg är juh bättre och kul att du ordnar det Wolf ;)

2008-06-26 @ 13:00:18
URL: http://petrifyzone.wordpress.com/
Postat av: MASTERHAND

Ja detta är klart bättre att vi bildar ett eget som vi kan tävla med. Idag är ingen tjej i närheten av att ta en plats i landslaget. Detta beror inte på som vi sagt förut att killarna har ett försprång som i andra sporter utan att vi är för få tyvärr. Men hoppas som du mats att detta kan locka till sig lite tjejer. Tror som sagt at vi kan få ett riktigt bra lag och tycker vi isf kan lura daca lite att vi kommer ex från island så vi kan ställa upp i VM=) Där tror jag mkt väl att vi är top 3 om inte top 2. Sverige tar vi naturligtvis normalt inte men f ö finns det inga lag som är bättre än oss enl mig. Finns kanske ett par spelare men inte ett helt lag.

mathilda

2008-06-26 @ 13:36:24
Postat av: Petrify

Tänkte det bara som en kul grej att en tjej match spelas mellan länderna också vid landskamp och så inte skapa debatt om könsdiskriminering och så. Men kör ni ert eget race, det blir nog skoj :)

2008-06-26 @ 19:06:47
URL: http://petrifyzone.wordpress.com/
Postat av: MASTERHAND

Finns nog tyvärr inte så många tjejer utanför sverige tyvärr=( Men återigen spelar vi alla med samma förutsättningar så det är bara för oss tjejer att kämpa på så kanske vi kan dyka upp i landslaget tillslut. Men det vore ändå roligt med ett tjejlag som kör ihop och utmanar killarna i ex lag-vm. Bara som en rolig grej.

mathilda

2008-06-26 @ 21:43:18
Postat av: MASTERHAND

Kom igen nu tjejer och anmäl er. Hoppas du med Kat och att du inte bryr dig om min Idiot till pojkvän=)

mathilda

2008-06-27 @ 12:58:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0