07-20 Mix cup idag uppflyttad för att ha den överst bara!



+ Att om nått lag står utan spelare så är det fritt att få kasta in nån ny, om nått lag skulle utebli, så inom rimlig tid så vi hinner ändra fritt för 2 st att anmäla lag och ta det ev lagets plats på den lottnings platsen omlottning sker inte!
Gl


Vi har dragit lott nu och här kan du vilka lag som ska möta vilka:
 We have drawn lots now and here you can see which teams will meet which:


 Team WELOVEEACHOTHER will not participate, we took another team in: Troll and Kajuns team.


QUARTERFINAL


                                                                                                                       

JZ
Zeedie and jimpan.jl 
     vs

Wolfpack
Wolfman and Rogerdeathmaker

Backgammon games:
Zeedie vs Wolfman
jimpan.jl vs Rogerdeathmaker


Couronne games:
Game 1. Zeedie vs Wolfman
Game 2. jimpan.jl vs Rogerdeathmaker 

Wolfpack won with WO .... Zeedie took dreamonson11's spot in team Min moster o ja



                                                                                                                       
The Pillow Fighters
ittle boo 1 and Cheese
      vs

Min moster o ja
Zeedie and MASTERHAND

Backgammon games
ittle boo 1 vs MASTERHAND 5-0
Cheese vs Zeedie 1-5


Couronne games
Game 1. ittle boo 1 vs MASTERHAND 0-5
Game 2. Cheese vs Zeedie 2-5


Min moster o ja won with 3-1



                                                                                                                         
wearebrilliant
Andreasaswardh and marru
         vs

The Soulmates
Katjziska and Mr Daydreamer

Backgammon games
marru vs Katjziska 5-3
Andreasaswardh vs Mr Daydreamer 2-5


Couronne games
Game 1. marru vs Katjziska 3-5
Game 2. Andreasaswardh vs Mr Daydreamer 5-0

wearebrilliant won with 2-2 , 15-13 in set result



                                                                                                                        
Troll and Kajuns Team
Trollmor and Kajun kitten
      vs

WE HATE EACHOTHER!!
Hektor and krokanbananen


Backgammon games:
krokanbananen vs Trollmor 2-5
Hektor vs Kajun Kitten 5-0


Couronne games
Game 1. krokanbananen vs Trollmor 5-0
Game 2. Hektor vs Kajun Kitten 5-2


WE HATE EACHOTHER!! won 3-1..


SEMIFINAL

Wolfpack
Wolfman and Rogerdeathmaker
               VS

Min moster o ja
Zeedie and MASTERHAND


Backgammon games:

Wolfman vs MASTERHAND 5-3
Rogerdeathmaker vs Zeedie 5-2

Couronne games
Game 1. Wolfman vs MASTERHAND 4-5
Game 2. Rogerdeathmaker vs Zeedie 1-5

It as a tie between the teams!!! 2-2 and 15-15 in set result

A sudden death game in couronne of 5 set is played between:

Zeedie vs Rogerdeathmaker 3-1
and therefore team Min moster o ja proceeds to the final



wearebrilliant
Andreasaswardh and marru
         vs

WE HATE EACHOTHER!!
Hektor and krokanbananen

Backgammon games:
marru vs krokanbananen 4-5
andreasaswardh vs Hektor 4-5

Couronne games
marru vs krokanbananen 0-5
andreasaswardh vs Hektor 3-5

WE HATE EACHOTHER!! won with 4-0, nice!



FINAL

Min moster o ja
Zeedie and MASTERHAND 
                    vs
WE HATE EACHOTHER!!
Hektor and krokanbananen


Backgammon games
MASTERHAND  vs krokanbananen 0-5
Zeedie vs Hektor 5-3

Couronne games
MASTERHAND  vs krokanbananen 4-5
Zeedie vs Hektor 0-5

Team WE HATE EACHOTHER!! won with 3-1  Congrats guys!!!






http://marrubou.wordpress.com/category/mixed-cup-backgammon-and-couronne/


//marru and wolf

Kommentarer
Postat av: Hektor

Finns det någon officiell tid?

2008-07-20 @ 16:10:09
Postat av: MrD

Ja det där gick la inte riktigt som man hade tänkt.

Spelade tyvärr inte på topp och dessutom mot andreas så ja det vart en utskåpning tyvärr. Inte stolt, behövde ju bara 2 set. men men tar revanch i eliten sen.

Bra spelat dock andy!

2008-07-20 @ 20:45:54
URL: http://superfarsan.wordpress.com
Postat av: marru

Min gammon match mot Kat tog himla länge.. runt 50 min va?! hahah värsta kafferepet! :P tur som var vann jag den hihi



I backgammon semin sen tror jag herr Krok svor lite för mkt :D

i corren sen vet jag inte riktigt va som hände men skitsamma..:D



Tack till min lagkompis andreas! =)

2008-07-20 @ 21:37:04
URL: http://marrubou.wordpress.com
Postat av: deathmaker

Får gratulera lag masterhand zeedie.

Ställde upp enbart för lagtävlingens skull denna comeback och kanske ställer upp nästa lagtävling också. Gammonmatchen va rätt rolig men dem blir också alldeles för långa och sega om man ska spela som min taktik går ut på. Men den gick bra. Sen mot zeedie börja man med 1-0 ledning i Couronne och i det läget ledde wolf med 4-1 så det såg klart ut med 1 set kvar och ta. Tyvärr så gjorde man ju ingen överdriven insats att ta det till vilket pris som helst utan man körde nästan full attack rakt igenom.(Va säker Wolf skulle ta det :) ) Men ska väl säga att det setet som zeedie gjorde tapbreak i början räckte ju också för man skulle känna hur tråkigt detta spel fortfarande är för min del. Självklart spelade man ju inte alltför bra heller med tanke på man inte spelat nånting alls sen man gjorde kortvariga comebacken på en vecka förra lagtävlingen. Då spelade man visserligen väldigt bra men idag fanns det andra störande objekt i hemmet som gjorde att man inte hade riktig lust.

Jag fick ändå äran spela sudden matchen och där spelade zeedie rätt bra jämfört med första matchen. Hade förmodlingen blivit stryk även med lite bättre vilja att vinna än man hade nu. Men så här kommer det säkert se ut varje gång man dyker upp. För jag har inget intresse för egen del att göra nån allvarlig comeback. Som jag sagt tidigare så har jag gjort mitt som singelspelare. Version 3 får leva upp till nåt riktigt stort för man ska tänka om på den punkten.

2008-07-20 @ 23:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0