Landskamp Sverige-England

SHOCKPLAY.SE


LANDSKAMP I COURONNE -SVENSKA LANDSLAGET-

Med tanke på att det stundas ett världsmästerskap i couronne till hösten med start omkring månadsskiftet September/Oktober så påbörjas nu en del träningslandskamper med matcher 1 gång i månaden ungefär.
I egenskap av att förra gången det begav sig med VM så agerade jag landslagskapten (klart vi tog guld) , och att jag är den som anordnar turneringen samt ät admin på shockplay så tar jag på mig kaptensmössan och tar ut det officiella landslaget för Sverige.

Vi kommer att spela en landskamp mot England Fredagen den 9 Maj klockan 20:00.
Det kommer att fungera enligt följande:
5 spelare i vardera laget. Varje match kommer att spelas i bäst av 3 stycken
3-setsmatcher, så man måste alltså vinna 2 stycken 3-setare för att håva in 1 poäng till Sverige.
Mingle är kapten för England, dom har "hemmaplan" vilket innebär att dom har en liten fördel i form av att få välja först.
Jag kommer då informera honom om vem som startar för Sverige och han väljer då en spelare i England som motstånd.
I den andra matchen tar han ut en spelare och jag väljer motståndet osv..

COMING ON ENGLISH UNDER THE DAY, A COPY OFF DACAS SIDE

Det land som först har vunnit 3 matcher har därmed också vunnit landskampen, men vi kommer att spela alla 5 matcherna iallafall..

Det svenska landslaget är till viss del uttaget, det återstår 2 platser.
Ingen spelare har en fast plats utan det kan komma att ändras hela tiden, det beror på vilken form man har, hur aktiv man är, hur man presterar i landslaget osv.
6 man tas ut till landslaget, 5 ordinarie samt 1 reserv.
Dom 4 spelarna som är uttagna och klara just nu äro:
Puffe
Zimond
Godisguden
Hektor

1 plats finns det att spela om, den spelare som under nästa vecka placerar sig bäst i elitserien (under de redan uttagna) kommer att få en plats direkt i laget. Sista platsen väntar jag med till senast nästa Fredag den 2 Maj.

Jag kommer efter varje landskamp att presentera resultaten här i bloggen, där jag även kommer att föra in alla stats som spelarna har i landslaget.

Då och då kommer jag att sätta upp en turnering där alla som står med ena foten i landslaget får göra om upp om 1 ibland 2 platser. Där får en del chansen att ta sig in medan en del får försöka slå sig kvar i laget.

Mingle kommer att ta ut ett 5 man starkt lag för England och det kommer jag att presentera här så fort det är klart.

Att vi svenskar i dagsläget är en mkt stark nation i couronne råder det inget tvivel om, detta gör vi för att sätta lite extra krydda på spelet samt att vi som inte var några bolltrollare, tennismästare lr hockeyproffs kan nu istället få chansen att spela i dom svenska färgerna på annat sätt i en annan "sport" :)

Hoppas detta kan inspirera alla spelare till att bli bättre och kanske i framtiden få en plats i detta landslag och få slåss för vår heder och vår status som världsettor i lagsammanhang =)

På återhörande // DaCa

-Post cenam non stare sed mille passus meare-

International contest Sweden-England
SHOCKPLAY.SE

It is worldchampionship in couronne.  Who begin end off sept begining oktober.

So should i think both team captains plan for some trainings games. 

With begining Sweden-England 9 off maj  started 8.00 pm.

The 2 captains Daca and Mingle take out there theames.

It gone works like that!

5 Players in each teame, every games been played 3 times with 3 set each.
So every player have to win 2 games for to take 1 point to the teame.

England plays "home" so Sweden choisee player first then England decided who they wants to play.
First to 3 points wins, but all 5 games gone bee played.

Daca gone write the resultat in his blogg after every International contest.
And Marru and mee on english here.

I hope that this could inspire all players to bee better and maybee concurent abaout a place in the team.

Gl all we bee in touch//Daca

-Post cenam non stare sed mille passus meare-

Kommentarer
Postat av: wolfy

Lite att tagga för i eliten nästa vecka,så hoppas väl alla att det blir många som supportrar våra svenska killar:)
Lite Patriot får man väl va:)

2008-04-24 @ 10:26:36
URL: http://wolfys.blogg.se
Postat av: MrCarl

Väldigt stark uppställning... Kan nog inte bli bättre! :) Hektor är ju lätt den mest självklara... Sen är det jämnare! Men stark och rätt uppställning! :) Blir vinst för Sverige!

2008-04-24 @ 12:07:33
Postat av: wolf

Jo grym uppstllning och viktigast av allt nästan att Daca känner väl till killarna och att de vart med förut. Finns fler kandiater, men skillnad mellan vinst och förlust kan hänga på lite nerver.Kul för lirarna nästa spel vek att kämpa om plats 5 i laget, den kniper MrD,Andreas eller gäddan. Enda orosmomentet då är väl Hektor som igår sa att han inte visste hur länge han hade ti att lira så här mkt, men daca har bergis pratat med han om det.

2008-04-24 @ 14:19:01
Postat av: MrCarl

Jo man får hoppas att Hektor ställer upp! Han är en väldigt bra och viktig spelare för svensk couronne... Ja, det finns ju många anledningar till att DaCa är kapten för det svenska landslaget! En av dom är ju att han har stenkoll på spelarna! Min gissning är att Andreas kniper en plats i laget oxå! Helt klart! Du... Wolfy... Upp o hugg en plats du med! :)

2008-04-24 @ 14:47:42
Postat av: MASTERHAND

Ja sätter osså en slant på gäddan el Mr D men andreas får det svårare då han ligger i 1:an nästa vecka. Men absolut veckan efter el senare.
Mathilda

2008-04-24 @ 14:54:54
Postat av: MrCarl

Jag sätter en slant på att Andreas spelar mot England.. :)

2008-04-24 @ 15:11:53
Postat av: MASTERHAND

Skulle jag osså gjort=) Men då daca sa att den som kommer bäst i liga efter de utagna följer med, kan det bli svårt då han ligger i 1:an=)

2008-04-24 @ 15:50:03
Postat av: MrCarl

Jag sätter iaf en slant på det... =)

2008-04-24 @ 16:13:01
Postat av: MASTERHAND

Haha! som sista namn nästa fredag då kanske=) Men inte elitplatsen då han inte spelar där denna vecka=)

2008-04-24 @ 16:14:41
Postat av: gäddan1

sätt in matrixpower och
andreas
i landslaget
,
det är min åsikt
just för närvarande

2008-04-24 @ 16:29:41
Postat av: A Proud Romanista!! // Jonas

oj oj :) Nu fick man motivation till nästa vecka =)

2008-04-24 @ 16:42:49
Postat av: wolf

Jadu Kalle! Om man hade den motivationen att gå max 5-6 dar i vek, är nog rätt lika för dig annars hade du förekommit i diskussitionerna.) Så be snällt om lov o knip platsen du:P
Håller med dig om Andreas och övriga jag nämnt MrD sj klart om han taggar, gäddan helt klart underskattad av många.

Jopp Daca rätt man på rätt plats vart i toppen själv, kan spelet och känner lirarna..

Matrix har nog hållt uppe lite för länge om han inte smyger i kulisserna, i såna fall hade vi ju dunderolga,deathmaker mm.

Jo Hektor är viktig hade äran att få spela mot han igår, han sa tyvärr då att han inte visste om han hade tid att spela så mycket som nu efter denna månad.

Jag är nog benägen att hålla med Mr Carl, andreas tar den platsen elitpltserna står jag fast vid.

Glömmer inte bort dig heller Proud, talang och skills har du ingen tvekan, men liten känsla av att Daca bygger stommen på spelare som vart med där förut, så troligt en chansning.P

Kanske blir du Mathilda som hugger en plats:)

Gl vilka det än blir, vi har alla olika favoriter men det lag som blir hoppas jag MÅNGA är med och visar sitt stöd, ska bli riktigt kul at bara se, nervigt ju:)

d

2008-04-24 @ 18:08:42
URL: http://www.wolfys.blogg.se
Postat av: A Proud Romanista!! // Jonas

Glömmer inte bort dig heller Proud, talang och skills har du ingen tvekan, men liten känsla av att Daca bygger stommen på spelare som vart med där förut, så troligt en chansning.P

Hehe mjo jag inser det =) Självklart har jag inte varit med lika länge som "giganterna" hehe =) men tror att jag börja ungefär samtidigt som Andreas elelr nåt... kommer inte ihåg :P
Men tycker det ska bli kul oavsett om man får spela eller inte. Heja Sverige. =)

2008-04-24 @ 20:31:57
Postat av: scandalplayer

Gäddan,
jag pratade med Matrix Power häromdagen. Han åker till Mallorca i mitten på Maj och blir där minst 3 månader, se går inte.
/ scandalplayer

2008-04-24 @ 20:54:00
Postat av: wolfy

Rätt inställning Jonas! Det är så jämnt mellaner så jagfår ju chans gissa lite med kan lika gärna bli du harhelt ärligt inte en aning om hur Daca tänker sig.

Men troligen pröva lite olika spelare i vänskapsmatcherna, äe du inte med nu så varför inte nästa.

Daca får ha lite finger topps känsla där. DE 4 givna är nog rätt säkra sen GISSAR jag att han tänker pröva lite olika spelare före vm.

Blir ju lite nerver med i spelet också.

För egen del ser jag fram mot att heja fram "våra" killar vilka det än blir..

2008-04-24 @ 21:52:35
URL: http://wolfys.blogg.se
Postat av: Pimp

"finger topps känsla"

Imponerande, Wolfy.

2008-04-24 @ 22:46:09
Postat av: MASTERHAND

Ja det hade ju inte varit fel med en tjej i laget=) Räcker ju att jag kommer före alla utom zimme. Hur lätt som hellst ju=) NOT!!! Men visst ett förslk kan man göra iaf=) Tror inte man skulle göra bort sig iaf då jag bara kan se mingle som en riktig bra motståndare. F ö tror jag inte att england har en suck mot våra top four.=)Normalt slår alla i top four mingle osså så det lär bli lätt seger=)
Mathilda

2008-04-24 @ 23:09:19
Postat av: MrCarl

Du Masterhand.. Nu glömde du väl toppspelare som Cronos och Muve? ;) Dom grabbarna leker man inte med! :)Giftiga pöjker det där... :)

2008-04-24 @ 23:27:33
Postat av: MASTERHAND

Ja sant glömde cronos=) men muve är väl från portugal=) Vad jag vet ligger inte den staden i england=)

2008-04-24 @ 23:36:01
Postat av: MrCarl

Jasså det säger du... ;) Det visar sig i maj vart han är ifrån! :)

2008-04-24 @ 23:37:09
Postat av: MASTERHAND

Jassååååå!!! Dessa fuskare=) Har ju pratat portugisiska med han och han verkar ju kunna detta flytande=) Men isf kan det bli match. Slog visserligen cronos i ligan denna veckan=) Men visst jag vet vad han kan=)

2008-04-24 @ 23:41:26
Postat av: MrCarl

Han kanske är från Portugal... :) Eller England! :) Jag vet inte.. höhö vi får se!

2008-04-24 @ 23:47:06
Postat av: Pimp

Använd =)-smileyn lite mer vettja, Masterhand.

2008-04-25 @ 00:31:24
Postat av: MASTERHAND

Ja=) Jag vet=) Jag e dålig på dem=) Men försöker iaf=) Men är man en glad människa=) så är man=)
Sorry Pimp=) Skall försöka minska på dem=)
Mathilda=)

2008-04-25 @ 01:23:08
Postat av: wolf

Tack Pimp!
Fingertoppskänsla !Gammalt djungel ordspråk:)

Det hade varit riktigt kul men en tjej i laget, synd att kat inte lirar liga, så hade ni varit 2 om chansen bland alla kilar.

Jonas. Det är så grymt svårt att sitta och gissa sig till vilka Daca tänker sig.

Finns säkert 20 st som kunde bråka om de sista platserna om de hade tid och eller motivaton.

Ett ex Mularn som bara i princip spelar liga ändå stabil div 1 lirare, vart var han i ligan med max satsning??
Minst elit iaf:)

Men det finns ju en sjätte plats att kriga om, tror Daca tänker ung som mig att några i en stomme och pröva lite olika spelare sen.

Wow Mathilda impad Portugisiska, måste jag få höra IRL,

Vem vet var Marru hamnar om ngn månad när hon kört deff ett tag?

Ha en go helg på er alla.

Carpe Diem

2008-04-25 @ 09:29:31
URL: http://www.wolfys.blogg.se
Postat av: MASTERHAND

Hej! Jag har en ide=) Tycker det är tråkigt att så många av de bästa är borta från liga. Vad jag förstått så handlar det mycket om motivation vilket är förståligt.Jag tycker att det borde införas en ligaranking som sträcker sig över ett år där man får poäng för placering i liga, lite som tennisens rankingsystem. Ex en elitseger ger en viss poäng och så går man ner kanske till låt oss säga div 2 för de lägsta poängerna. Detta skapar en världsrankning som blir mer tydlig och prestigefylld jmf med den som finns nu på ens presentation. Varje år nollställer man rankingen där top 10 får ngt pris ex. segraren får ett gratis år och 2:an 11 mån gratis osv. Detta kan kanske locka tillbaka storspelare som hektor, muller, guden osv. Vi vill ju att alla de bästa skall spela liga=) Förstår att det kan bli lite merarbete för daca o de andra men tycker att det kan höja värdet på ligan betydligt. Tror man även kan komma ifrån läggmatcherna en hel del, då varje match är viktig för ens poäng. Detta är som sagt bara en ide och blir som sagt mer jobb för daca o de andra men tror det skulle bli bra=)
Vad sägs?
Kram Mathilda.

2008-04-25 @ 11:23:30
Postat av: beyond7

Hej!

Kanonbra bloggsida det här:),bra jobbat!
Jag tänkte spinna vidare på Masterhands förslag. Jag är i stort sett inne på samma linje med en ligaranking förutom att jag mer vill se mer än världsranking där även de stora turneringar inräknas som tex Masters etc. och segrar i de turneringar ska generera mycket mer poäng! Man kan jämföra tex grandlam i golf och tennis det ger inte långt lika mycket att vinna en vanlig golf - tennistävling,eftersom det är i dom stora turneringarna som agnarna sållas från vetet:p
Jag håller på med en corresida och samlar in all statistik för varje ligavecka och lägger i en databas som sedan ska ligga till grund för själva världsrankingen. Hur matcherna ska bedömas i poängväg får vi spelare enas om sen, men jag tycker att stora turneringar ska slå mycket högre då, men man kan
även ha en separat ligaranking(Ju mer statistik desto bättre) Och om det inte finns några stora turneringar på shocken det året så får man försöka annordna det helt enkelt:) Jag tänkte att corresidan ska ha en stor turnering iaf. en gång om året. Det bästa är dock om Shocken annordnar flera och för att kunna få en rättvis ranking så är absolut minst två stora turneringar ett måste.Sida jag gör är tänkt att bli en samlingsplats för couronne på nätet typ. om någon undrar:). Läggmatcher borde också minska en aning

då folk inte brys sig om de inte vinner men genom att göra en världsranking då det blir mer
betydelsefullt att spela och få bra resultat
även om man inte vinner ligan utan att det också är det sammanlagda resultatet som räkna. Och en annan sak är att mer statistik och då speciellt för ligan borde införas på shocken för att försöka tillrätta med problemen, tex inbördes möten. Jag ser som sagt att en världsranking där de flesta poängen ges i stora turneringar, där man får de rättmätiga segrarna. I ligan är de mest yngre som tar sig tid och verkligen satsar koniunerligt på ligan men den visar inte vilka som verkligen är bäst. Det räcker med att någon gammal stöt tex. Corons kommer tillbaka för att vissa inser att de inte håller toppklass och då drar sig ur ett tag:P
Angående världsrankingen, så ser jag gärna förslag på hur den ska utformas. Man skulle kunna ha en ranking där tex. årets bästa resultat för högst 9 månader i ligan räknas med, då alla inte kan spela varje vecka och det heller inte visar vem som är bäst bara för att någon spelar fler veckor.Däremot kan det locka mästarna att spela i ligan om det inte krävs lika många veckor i eliten för att ändå får bra topppoäng på rankingen eftersom de presterar när det gäller,dvs i Masters etc.
Vad tror ni?

//Beyond7

2008-04-25 @ 13:08:12
Postat av: Roughedge

Mycket intressant beyond. Det är klart att man kan gräva upp alla gamla resultat och grunda en världsranking på den men jag tror även det är viktigt att göra en för varje år eller påbörja en som inte tar med allt gammalt för att de nyare medlemmarna ska kunna vad med och kämpa från början.
Sen kan man ju tänka sig att det i slutet av året anordnas en stor tävling för alla som tagit poäng under året får vara med i. Antingen så fungerar denna som den stora finalen och byggs upp via rankinglistan; ettan möter den som ligger sista, tvåan den som ligger näst sist osv. Direkt utslagning. Viktigt att i sådana fall ordna slutspelsträdet så att de fyra som är högst rankade inte möter varandra förrens i slutet (om de nu vinner alla matcher).

2008-04-25 @ 15:47:35
Postat av: gäddan1

men hallå beyond7
länge sen nu vi spelade eller??
har för mig att du hade ett annat nick
men glömt det
nån som vet?? men sätt in masterhand i landslaget hon är stabil
när det gäller såg jag
innan omflyttningen
9-0
säger väl lite,
fast man får väl reta upp hon
då blir hon oslagbar,
få se om jag kan stoppa henne i ligan denna vecka

2008-04-25 @ 16:03:02
Postat av: beyond7

Roughedge: Jovisst det måste göras så seriöst som möjligt för att folk ska ta rankingen på allvar.Och du har rätt i att den ska gälla årets resultat.Det är precis så jag tänkt mig det, de övriga årens statistik ska inte påverka rankingen utan är mest till för att vara kunna söka upp i en annan databas. Eventuellt skulle man kunna ha en fristående ranking över de tre senaste åren som jag fanns tidigare fanns i tennis.
Vad gäller att nya spelare ska bry sig om rankingen är jag tveksam till att det är så viktigt i början men om de verkligen satsar och gör bra resultat så kommer de hinna komma högt upp på rankingen ändå eller hur? Kul idé med en avslutningtunering, en sån finns ju i vissa sporter där de bästa under året får göra upp i en penningstinn final i Dubai eller liknande:P

gäddan1:
Jag är inte 100% på att vi lirat iofs men jag hade ett annat nick som jag inte betalt för så det fungerar inte men hinner inte spela så mycket för tillfället. Vi ses nog i spelrummen när jag börjar lira mer

2008-04-25 @ 17:28:56
Postat av: scandalplayer

Eftersom Rocketman förmodligen läser detta - vill jag också bidraga med säga att MASTERHANDS förslag var kanonbra

Poängsystem som i tennisens ATP eller Womans TA rulland ettårslista över världsrankingen.

/scandalplayer

2008-04-25 @ 20:00:17
Postat av: spiiik

Två solklara kandidater för dessa landslags matcher.
andreasaswardh och orebronx! Synd bara att ingen är i eliten. =(

2008-04-26 @ 11:17:23
Postat av: MrD

amgående detta rankingsystem. Visst är det en bra idé, men varför måste allt göras till en tävling?
Jag tror att detta tar "död" på nöjet i det hela.
Räcker för min del att tagga inför som nu Golden tour, masters och eventuellt vm. Det räcker för mig, orka kämpa varje vecka i ligan för att inte bli passerad på "världsrakingen" hehe (lät roligt)
Det är ju bara ett spel.....fortfarande!?
Ne enligt mig går det till överdrift då..
Och vem är stackarn som ska komma på allt med poäng osv, och sen sitta och administrera detta? (Not me) :P

Och angående landslaget, tror med att andreas får platsen (som ordinarie) och jag unnar dig den andy du är en stark spelare! :)
Tror att oavsett vem som kommer 2a efter Zimond denna vecka (övertygad om att han vinner igen) får reservplatsen.
MrD

2008-04-26 @ 13:52:46
Postat av: MrD

Hehe, en grej man skulle kunna gör på corre spelet.
Det står alltid LOSER när man förlorar ett set, sätt in lite random saker där. Typ, du ligger under!, kämpa på!, kom igen då! neee vilken otur!, bra jobbat!, Bra du är! osv ???
Kanske får utveckla dom lite men ni fattar ju id'e ivf :P

2008-04-26 @ 14:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0