04.28 god and bad thingskanon o kalkon

Yoooo all plz write to wolf or marru on shockplay abaout god or bad things who happends on shock.
Wee gone try some new  The weeks terrifics and turkeys. No respect::)
Off course only true things God once= a compliment. bad things, nasty once, cheaters, ppl who like now dont play golden, steel games and points.And they could take it i think.
I start with an example abaout me and how i think.
Terrifics
1. Daca who did a great job and allways are nice:)
2.Zimond  just for he play like a dream when he wants to and always nice:)
3: MrD for the help with the spotlight and a nice ppl who always try pepping up me when he se i play bad.

Turkeys.
1.sabeltiger100 who steel a game in leauge yesterday 1-1 im green and just a few left and been kicked out.:(
2.SEEDEE cost me 4 places in golden, i write a lot off time play golden? No answer. 1 time he answer and say yes
                    to play and logg out fast as hell:(
3.Wolf-illefaciet   u play like crap:/image37

Hej på er!
Alla som råkar ut för bra eller kassa saker kan ni inte va snälla och skicka till wolf eler marru på shock.
Tycker de som gör bra saker är värda en kalkon lika så fuskare,otrevliga ena ,såna som snor matcher och plus tex.
Börjar väl själv med min åsikt denna vecka.
Kanon
1. Daca för ett stort bra jobb med golden och alltid vettig och trevlig.:)
2. Zimond  just bara för han spelar som en dröm när han vill och alltid trevlig ett föredömme:).
3.MrD  För all hjälp med the spotlight och att du är en schyst kille, som altid peppar på när han ser man spelar
   kasst.:)

Kalkoner
1.Sabeltiger100 som snodde min match vid 1-1 jag grön 3-4 st kvar och min tur åker occh vips 03:(
2.SEEDEE kostade mig 3-4 platser i golden frågade massa ggr om spel 1 gång ok och logga fort som atttans:(
3.Wolf-illefaciet    som spelar som en kratta typ:/

Kommentarer
Postat av: DaCa

Jag tackar för berömmet och hoppas naturligtvis att mitt slit är till glädje för så många medlemmar som möjligt =)

2008-04-28 @ 15:29:42
Postat av: Zimond

Tack för de goda orden.

2008-04-28 @ 16:54:02
Postat av: MrD

Men allt jag säger är ju gubbjävel :) Och ibland att du suger! Men varsågod för all del ;)

2008-04-28 @ 17:46:07
Postat av: scandalplayer

Om jag fick som jag ville skulle jag sätta MrD i en godsvagn - Sen skulle han transporteras till Norrbottens inland - Där skulle han få plantera tallplantor i två år. Sommar som vinter. 1 öre plantan skulle han få. Det skulle betyda ca 6000 plantor per dag för ett mål mat. Sen skulle det bli folk av han
; )

2008-04-28 @ 18:17:03
Postat av: MrD

Hehe, jag tycker de låter som du varit med om någon liknande erfarenhet. Och vad blev det av dig? ;)

2008-04-28 @ 18:42:58
Postat av: scandalplayer

Aaa - Jag fick stapla bräder 1 månad för att jag vägrade göra en repmånad. Fast det var bara i Jämtlands fjälltrakter.
Norrbottens inland tar man bara till för riktigt svåra fall ; )
/ Scandal

2008-04-28 @ 20:52:01
Postat av: MrD

Synna att du är så till åren kommen då :P

2008-04-28 @ 23:08:26
Postat av: scandalplayer

Inte för att jag vet vad "synna att" betyder, men tur att du fortfarande bara är en snorunge, så att Kat har lite tid på sig att uppfostra dej
; ) för det blir ingen lätt uppgift
Gl i golden förresten - men jag kan inte låta bli att återigen irritera mej över MrD`s ohyfsade språk - Men han verkar inte vara medveten om det själv. Hoppas Kat får lite framgång i att skrubba Mr D's mun med såpa -

2008-04-28 @ 23:59:14
Postat av: MrD

Om du syftar på mitt inlägg om wolf där uppe så är du ute och cyklar!?? Om det inte är det du menar vill jag gärna ha en förklaring :P
Behövs ingen sopa, eller uppfostran heller för den delen. Vi har ett väldigt hälsosamt föhållande :)

2008-04-29 @ 01:42:32
Postat av: MrD

Hehe, jag kan inte hjälpa det, men jag tycker att det är lite smått patetiskt av dig att lägga dig i och blanda in vårat privatliv i det här. Du har ingen aning om vårat privatliv så sluta med det. Det bevisar bara vilken typ av människa du är! Inte för och vara taskig, för det är jag sällan (åt minstånde inte med flit):)
MrD

2008-04-29 @ 09:51:50
Postat av: MASTERHAND

Härligt det e med så mkt kärlek på shocken=)

2008-04-29 @ 10:15:52
Postat av: marru

Okay, I'll nominate Sweep1963 as a Turkey!!

He has a tendency to leave games in backgammon when people get a chance to win..

Has happen me two times, once in elite league and the last time in a tour game (??!) when he took walkover and put me on ignore.. all just cause I was gonna win.. :P

2008-04-29 @ 12:39:05
Postat av: wolfy

Yw Daca:)Vet vilket jobb du lägger ner och gör det bra:)Men som runda 1 då du har flera a4 ark med bara klagomål.Vi har tur som har dig mannen:P
Zimme du är ett föredömme både i spelet o brevid:), värre med de som TROR de är bra
Great jobb DD med spotlighten och övrig hjälp även pepping:)

Synd ni skulle börja smågnabbas om det som tanken var skulle kommenteras bra el dåligt osv.
DD och jagär en gammal grej vi brukar skriva tagga mig då blir det lite såna ord som gubbjäkel o så men på skämt och de där åren växer du snart ikapp DD:)
Jo helt okej med lite kärlek Mathilda men det är inte riktigt match.com.
Men kanske får börja med sån sida så vi tjänar lite pengar med bra tips:)

Tror iofs att scandal menar mycket på skämt eller vet så även MrD.
Men drar ni inte jämnt så låt bli att skriva om varandra då.
Hoppas orden blir lite lenare,jag förstår tanken bakom scandals första inlägg så även DD s sen spårar det lite.

Sweep 63 är en bra nominering gjort samma mot mig, vi får väl se nästa vek:)

Men hoppas alla lirare istället skriver sina åsikter om kanoner och kalkoner.

Tips för kommande kalkoner:) Tar vi gärna på shock.

Mina kalkoner talar för sig själv me natt jag valde nu va en gång bara, nu är det er tur att skriva ni får va anonyma om ni inte vill gå ut med namn o åsikter.

Nej ppl lite bra,dåliga åsikter har ni väl?
// Wolf

2008-04-29 @ 13:34:59
URL: http://wolfys.blogg.se
Postat av: MASTERHAND

Tycker det är lite roligt att se deras konversation=) Vad är det man säger "Kärlek börjar alltid med bråk" =)
Tjaffsa på nu så vi får lite fortsatt nöje.
Kram Mathilda.

2008-04-29 @ 14:12:14
Postat av: MrD

Han får tjafsa hur mycket han vill, men då med mig och om mig, inte mitt förhållande, det är för lågt!
Och tjafsar man får man tåla att man får tillbaka :)

2008-04-29 @ 14:16:18
Postat av: MrD

Jag vet, inte lika lågt som Glocalnet. S¨nu va det avklarat =D

2008-04-29 @ 14:17:17
Postat av: MASTERHAND

Den var bra Mr D=)
Tycker ni e så söta så fortsätt bara=)
Mathilda

2008-04-29 @ 14:56:22
Postat av: scandalplayer

Kanon = DaCa`s osjälviska arbete för oss alla
Kalkon = Mr D´s stavning
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
"Åt minstånde" ->
skall vara "åtminstone"

"Behövs ingen sopa" ->
skall vara "Behövs ingen såpa"

2008-04-29 @ 14:58:30
Postat av: Dreamonson11

Bra Jobbat DaCa jag tycker du har gjort en underbar Tävling så många som möjligt ska möta varran så ja hoppas ... som ja har sagt tidigare att det blir fler och fler tävlingar =) och bra jobbat till alla er som har fått 200poäng i golden =) SeS!!

Mvh// Dreamonson11 on Shockplay.com =)

2008-04-29 @ 15:41:24
Postat av: MrD

Tack scandal för lektionen :) Jag vet att jag är en såpa, men du förstod åt minstonde vad jag menade :)

2008-04-29 @ 15:52:00
Postat av: scandalplayer

Goderafton MrD (asså vad snällt jag pratade helt plötsligt)
Jag sa inte att du var en såpa eller sopa.
Såpa är ett märke på ett känt rengöringsmedel.
Man kan köpa det på Coop Forum, Överskottslagret, Willy´s m.fl. ställen.
Det var det som jag förslog att Kat skulle använda så att din mun ibland avger fler väluppfortrade ord..
Anledningen till att jag föreslog att Kat skulle använda det var att jag inte ens vet var ni håller hus, så jag kan inte göra det själv ; )
Förresten - Jag tror Kat kan lära dig lite stavning åxå -
Hon kan tom stava till Katjziska. Det kan inte jag göra utan att titta.
Ps Du e bättre på att spela couronne iaf. Så länge du inte säger gg innan spelet är slut
; )
Om du sa det när vi spelade skulle jag ta en printscreen och sen lämna spelet o sen skicka printen till DaCa som ett bevis för att jag vann.

Ps. Även Björn Borg var usel på att stava.
/ Scandal

2008-04-29 @ 16:40:27
Postat av: andreas

Rättelse: God eftermiddag

2008-04-29 @ 17:15:03
Postat av: Feffe2

Jag får väl lov att be Wolfy om ursäkt för mitt skandalösa uppträdande i gammonligan häromsistens!

Jag va gravt intoxinerad (vet att detta i sig inte är en ursäkt) men här kommer den offentligt i alla fall! Sorry Wolfy! Glad att du accepterade att blossa på "fredspipan"!!!

2008-04-29 @ 17:33:22
Postat av: MASTERHAND

Mathildas Kanon & Kalkon:
Kanon 1 Följer de andra men menar det. Utan dig daca skulle inte couronnen vara de den är idag.
Alltid trevligt bemötande(förutom när du trodde att jag var en kille=) men du e förlåten)samt oerhört proffsig i ditt jobb som adm.

Kanon 2 Mr D och Scandal detta underbara kärlekspar=) Får jag och kat vara brudgummor tro?=)

Kanon 3 Wolf för ditt alltid så vänliga o trevliga bemötande. Du är en förebild för oss alla=)

Kalkon 1 Ni som är med i golden o inte klarar fegspel. Fy skäms!

Kalkon 2 Mathildas fina form den senaste veckan =)

Kalkon 3 Prison break är slut och man får vänta till hösten för att se underbara Michael =(

Kramis mathilda

2008-04-29 @ 18:13:59
Postat av: scandalplayer

MASTER!
Utgå ifrån att MrD o jag e könlösa. Då skulle ditt förslag teoretiskt vara möjligt.
Men knappast inte ens då. För MrD har varit alltför otrogen med Kat.
/ Scandal

2008-04-29 @ 18:25:53
Postat av: scandalplayer

Förresten - Vi kan ju inte anta att MrD e könlös, för då skulle jag inte vilja vara i Kats kläder idag.

2008-04-29 @ 18:29:21
Postat av: MrD

Så ja, så va vi inne en sväng på föhållandet igen , ajabaja (va det rätt stavat?)
Ne Uffe, jag kan nog stava bättre än vad jag gjorde, men ibland vill jag skriva lite snabbare än jag klarar av ;) Har ju en turbo printare i huset och matcha :P Fast det stämmer dock att hon rättar min stavning då och då, men det skäms jag inte för, klart man är tillsammans med en intelligent tjej ;)
MrMister

2008-04-29 @ 18:41:22
Postat av: Petrify

Great work with Golden DaCa! =)

2008-04-30 @ 13:25:22
Postat av: marru

Scandal- Bara för att upplysa dig lite så skulle Kats mun ännu mera behövas tvättas med såpa än Martins! ;) om du bara visste vilka grodor det kommer ur hennes mun!
Vill du verkligen fortfarande vara hennes vän då?

2008-04-30 @ 16:47:12
Postat av: scandalplayer

Ok marru - Men hon har inte sagt några grodor till mej än iaf - 1
eller 2 grodor e ok - men inte som MrD typ 31 eller 32 grodor.
Att hon säger grodor till MrD fattar jag - Till o med jag har sagt en groda till MrD en gång
; )
Ps - Jag kan gärna vara familjeterapept - Jag har vissa ideer om hur Mr D skulle bli mer uppfostrad i sitt tal

2008-04-30 @ 19:20:43
Postat av: marru

Scandal - tyvärr är platsen som familjeterapeut redan upptagen.. jag och herr woodie gör så gott vi kan ;)

nej du kat hon visar bara sina 'bästa' sidor till sina närmaste. hon e bara för härlig :D

jag kan hålla med dig på ett sätt, mr d är en konstig filur ;) hehe

2008-05-01 @ 01:37:13
Postat av: MrD

Hahahha, marru ska du bo i mitt hus? :)
Bäst du är snäll isf ;)
Inte riktigt säker på vad du scandal menar med grodor, men om jag skulle tänka efter lite så är dom nog förtjänta skulle jag tro :)
Du är nog ganska len i truten mot Kat i jämförelse till vad du är mot mig ;)
Vad jag menar är ju, om du är kaxig mot mig får du tåla jag är det tillbaka.
Jag försöker dessutom alltid att lägga fram allt på ett skämtsamt sätt, sen om vi inte har samma humor eller så, ja då kan det ju gå lite fel och ber igen om ursäkt om du tycker jag varit elak någon gång =D
Peace scandal!

2008-05-01 @ 16:57:18
Postat av: scandalplayer

Nä, nu e de dax för en historia.
Scandal var i London o gick in på ett fik.
Han såg att det var lite folktomt men satte sig bredvid två snubbar, som satt o småpratade.
Han upptäckte genast att det Var George Bush och Tony Blaire.
Scandal sa: "Trevligt att ses. Hur e läget? Vad pratar ni om?"
Tony sa: "George och jag håller bara på med att planera ett krig."
"Jasså" sa Scandal. "Vaddå för krig?"
Då sa Bush: "Jo serrö, vi hade tänkt döda 1,4 miljoner muslimer och en datakonsult."
Scandal frågade då lite förvånat:
"En datakonsult? Varför ska ni döda en sådan?"

Då sa George till Tony Blair:
"Vad var det jag sa. Detta är en bra taktik. Ingen skulle komma på tanken att fråga varför vi skulle döda 1,4 miljoner muslimer"

2008-05-01 @ 23:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0