04-15 Dacas blogg

Som enbart kommer handla om shock,  vi lägger en länk till sidan.

Hej alla glada bloggare/läsare..
Jag tänkte att jag skulle skriva lite ner lite egna tankar jag haft under åren om shockplay.
Jag började spela couronne för 6 år sen och vart biten direkt!
Tävlingsmänniska som jag är så gick jag med i ligan och slog mig fram och upp i ligasystemet för att till slut tillhöra elitserien. På den tiden härskade Hektor ligan fullständigt, han var som en "couronnegud" för alla medlemmar. Han missade aldrig ett slag, hette det.
 
Det tog många elitserieveckor innan jag kunde räkna in mitt första guld till samlingen, en samling som numera har växt till 7 guld på 35 veckor i eliten. Men nu var det ju inte det jag skulle snacka om :)
 
Sweeps, har ju vart en ständig fråga,samtalsämne,orosmoment på shockplay. Vilka "sweepfuskar" eller inte?! Jag har spelat för sweeps förr om åren precis som så många andra har gjort, men jag menar bestämt att alla gör det av olika anledningar. Det finns dom som bara vill ha så mycket sweeps som möjligt för att glänsa sina stats, det finns dom som vill "träna på olika upplägg" som det så fint kallas, och så finns det den kategori som jag själv en gång i tiden tillhörde nämligen, dom som har tröttnat lite på lunken och vill ha en utmaning i spelet, att sweepa!, som inte bryr sig om stats eller annat.
Jaja, nog om det.
 
För ca 3 år sen var det många som hade tröttnat på couronne och dom gamla "stjärnorna" hade dragit sig tillbaka så kände tävlingsmänniskan DaCa sig tvungen att hitta på något som kunde ge gnistan tillbaka för så många som möjligt. Jag skulle helt enkelt arrangera VM i couronne både för 5-mannalag samt individuellt.
Vi började med lag-VM. jag valde ut 11 stycken spelare från 11 länder som fick representera lagkapten för respektive land. Dom fick till uppgift att ta ut det starkaste 5 mannalaget som gick.
2 veckor senare var allt klart och lottat. 11 länder på startlinjen som skulle kämpa mot varandra mot den stora finalen.
Jag skrev ut information om vilka matcher som pågick just då, i couronnenews. Vi hade en hemsida där alla resultat gick att finna. Efter många långa och hårda matcher så var det klart för VM-final mellan Sverige och England.
Varje match spelades i bäst över 3 stycken 3 setsmatcher. Sverige vann finalen med 4-1 i matcher.
 
Direkt efter finalen var klar så inleddes arbetet med det individuella VM där alla som ville fick anmäla sig.
230 personer kom till start. Det delades upp på ungefär samma sätt som masters.
VM-finalen spelades mellan matrix power och dunderolga där matrix vann en tät final med 4-3 i set. Publiksiffran skrevs till 35 personer.
Matrix power som för övrigt enligt mig är en av tidernas bästa spelare. Jag kan ju passa på att skriva ner min egna top 10 som har vart ett populärt inslag att göra i många olika forum =)
Jag struntar i att ranka mig själv eftersom jag hade bara satt mig själv som nummer ett, hehe :)
1. Müller, Den klart bästa allround spelaren..
2. Hektor , Ingen annan ligger till grund för så många olika stötar som han gör.
3. Godisguden , Sweepsens mästare, kan vara shockplays trevligaste medlem.
4. Matrix power , Stor i truten,  men han har fog för det ibland =)
5. Mbuto , Han kom, han var överlägsen, han segrade, han försvann, vem var han egentligen??
6. Puffe , Mycket allround OCH anledningen till att jag spelar couronne :)
7. Cyclone  , Lite seg spelstil men väldigt taktisk.
8. The Wolf , Också en rejäl grundare till många olika stötar.
9. Cronos , Ren skills i naturligaste form.
10.Sese , En blandning mellan godisguden och hektor (kanske för att dom lärt upp han, hehe)
 
Det var min genom tiderna top 10 lista, en elit mellan dom skulle vara mycket intressant.
Som ni kanske märkte finns knappt ingen av dagens spelare med och det beror till viss del att spelet har nått sin gräns i vissa avseenden.
Jag kan dra en jämförelse med boxningens historia, förr i tiden gick alla matcher utan handskar och dom "riktiga" hjältarna slogs för sitt land, sitt hjärta. Numera går matcherna med rejäla handskar som skydd, inget fel med det men enligt den gamla skolan ses dagens mästare inte som hjältar på samma sätt som förr..
Hur ska jag nu föra över detta till couronnen?, Jo..
Numera finns det alldeles för många märken runt couronne som nästan alla har lärt sig. Så att deffa eller spela taktiskt blir svårare, vilket innebär att taktiken egentligen uteblir, alla kan ta deffarna klockrent.
Så var det inte förr i tiden, då fanns inte märken som det nu, matcherna var mer "skillade" mer taktiska på ett vettigt sätt. Inget ont om dagens toppspelare, ni är grymma allihop MEN jag minns hellre couronnen som den en gång i tiden var.
 
Till version 3 har jag flera gånger snackat med rocketman hur vi ska ta bort alla märken som finns i couronne, allt för att få tillbaka den riktiga skillen.. Om du spelar biljar irl och har en svår stöt att göra, då blir det svårt att göra den stöten endast med hjälp av ett märke i bordskanten ELLER?! =)
 
Nu drar jag tillbaka klockan ca 3 år igen, då jag startade clubcouronne, en svensk liga med 4 divisioner där vi fick fram en officiell rankinglista på alla svenska spelare. 120 personer var med och spelade och clubcouronne blev ett populärt inslag. Ni som var med på den tiden kanske kan dra er till minnes? =)
 
Jag fick mitt första barn för 2.5 år sedan vilket innebar att min tid inte räckte till för varken clubcouronne eller shockplay så jag la couronnepinnen på hyllan och cc gick i graven, dock med flaggan i topp.. Vi hade lyft couronne ytterligare ett snäpp med 2 VM och en skitbra liga!!
 
För 2 år sen så satt jag och rocketman och talade om en del problem som fanns på shockplay och det ena ledde fram till det andra, jag blev admin för sidan med huvuduppgift att vara en sorts online support som man kunde vända sig till om man hade problem.
Efter hand blev jag dessutom admin för couronne och backgammonligan, gammonligan dock bara för några månader.
Ett ganska kul uppdrag men mycket mer jobb än vad som kan tyckas.
 
Ytterligare ett barn damp ner till DaCa´s familj och pinnen skulle upp på hyllan igen. Denna gång för evigt var tanken. Men efter ganska mycket påtryckningar och önskemål pga att shockplay hade blivit en enda stor röra(!) och mycket -tjat- :) från wolf så tog jag på mig rollen som admin igen, och det har var skitkul, verkligen.
 
Golden tour föddes för att få in lite spänning och mer tävling i spelet, jag vet ju själv att man tröttnar på monotoma ligamatcher/poängmatcher..
 
I höst så har förhoppningsvis version 3 släppts och beroende på exakt hur det kommer att se ut så kommer DaCa att anordna fler tävlingar. Närmast för couronne är iaf VM 2008 i höst.
 
Ni har tidigare i bloggen skrivit ner massor av förslag på vad ni vill ha infört på shockplay, jag har noterat ner alla förslag (som jag förövrigt tycker är skitbra) och dom ska jag ta upp med rocketman nästa gång jag styr kosan mot stockholm och raketspel.
 
Till sist vill jag passa på att tacka wolf och marru som har fått fart på denna blogg, vi behöver en sida som denna för att lufta våra tankar och idéer. Vi har även startat ett forum som ni gärna får regga er på, länk finns på shockplay.
 
Tack för ordet..//Jens..
 
Ps. Vem vinner golden?? Hmm??... Jag tror finalen kommer att stå mellan Zimond och Hektor.. Vem som drar det längsta strået där får framtiden utvisa men jag skulle nog satsa en slant på Hektor :)

Kommentarer
Postat av: Dan

Äntligen någon som fattar att zimond inte är så jävla bra och inte rankar han bland dom bästa

2008-04-15 @ 23:02:32
Postat av: MASTERHAND

Ärligt tror jag att daca glömde zimme=) Men jag förstår att du gör detta för att få uppmärksamhet så det bjuder jag på. Vi som förstår oss på corre vet vad zimme kan=) så kramis på dig Dan.

2008-04-16 @ 00:09:21
Postat av: MASTERHAND

Vill kommentera dig daca osså=) Om man ser på sportens värld så utvecklas den hela tiden. Visst det kanske var en mer tjusning när stenmark åkte på träskidor o björn borg spela med ett trärack men båda dem skulle inte haft någon större chans mot dem i sin respektive sport idag. Självklart andra möjligheter idag men ändå. Har aldrig sett Hektor när han var som bäst, var innan min tid=) Men av dem jag sett idag så har jag svårt att se någon som skulle kunna vara så mkt bättre förr i tiden. Spelet har utvcklats här på shocken. Mer märken och taktik, kanske tråkigt men lika för alla. Man kan fundera sig blind på vem som är den bästa spelaren. Guden & Puffe sweepskungarna Zimond som dominerar idag el Andreas som sänker alla 4-vallar osv.. Men jag håller med dig Daca. Enl mig är muller den bästa vad jag sett, oavsett vad man tycker om han som operson. Jag har inget emot han. Har man 66 guld så är man bäst. på 20v vann han kanske 18. det snittet får nog någon annan svårt med.
Kram till er alla.

2008-04-16 @ 00:21:20
Postat av: scandalplayer

Cool DaCa att du tar upp det du gjorde. Jag Kommenterade det här igår - men tydligen kom inte in.

Ok, 2 saker tänkte jag på.

När jag skrev min sk "självintervju" så glömde jag en spelare. "The Wolf"
Han blev en av mina vänner på Shockplay av flera skäl. Alltid vänlig.
Men framför allt. Han var en pionjär i Shockplay. Han var oefterliknig i sitt trickspel. Och inte bara det. Han uppfann skotten. Härmade inte andra.
Ett exempel.
En del här inne just nu använder ett "limmad i hörnet räddar skott" - utan att gula ramlar i.
Kanonskott.
Men vem uppfann det, något som dagens spelare inte har en aning om?
Jo, "The Wolf" !!!
Så när dagens spelare använder det, så är det bara en efterapning av "The Wolfs" slag.
Han hade åxå en uppsjö av andra trickslag.
Han förlorade iofs semifinalen i 2004 års Master mot GodisGuden. Fick därmed bara brons. Hektor vann finalen.
"The Wolf" hade (har)snooker som förebild, ett spel som jag också alltid tittar på, på Eurosport.

Till MASTERHAND skulle jag vilja säga:
Jag tycker inte man kan jämföra med Stenmark.
Inte ens med Gunde Svans jättelånga skidstav som han shockade en hel skidvärld med i en OS - under uppvärmningen.
Det var bara ett skämt, men alla journalister jorden rund började slå i sina lagböcker för att se om staven var laglig ; )
Gunde införde skating i skidvärlden, på riktigt.

Nå MASTERHAND, varför tycker jag inte man kan jämföra med Stenmark?
Jo, INGA förutsättningar har förändrats i Couronnespelet i Shockplay.

Så alla spelare då och nu har samma villkor!!!

Jag är faktiskt emot att man eventuellt tar bort märken i nya Shockplay, eftersom det gör spelet till ett helt NYTT spel.

Och det blir bara en tidsfråga tills man är tillbaka i gamla situationen.
Nya sätt att hitta märken kommer att uppfinnas. Men man sabbar mycket för den vanlige spelaren.

Till sist om Golden igen.
Om Hektor eller/och Godis får upp ångan, så kommer ngn av dem att vinna, förmodligen Hektor.
De andra har ingen chans.
Inte ens Muller skulle ha en chans.
Han använder, utan att veta om det, för övrigt bara ett slag som "The Wolf" uppfann själv.

/ Scandal

2008-04-16 @ 07:57:53
Postat av: MASTERHAND

Sant Scandal! Bordet ser lika ut som initialt men tror att "tänkandet" har ändrats en del som daca nämnt. Idag behärskar en toppspelare de flesta stötarna vilket gör spelet svårare. Jag vet som sagt inte hur spelet såg ut förr i tiden. Var det mkt deffspel då? Förekom det tapbreaks? Var det mkt vallspel? Skillnaden idag i elit och div 1 vem som vinner är enl mig säkerheten och undvikande av missar. Om jag tänker på mig själv kan jag de flesta stötarna men är tyvärr lite för osäker och sätter inte 10 av 10 som vissa gör. Är osså löjligt ojämn vilket man inte har råd med hatr jag märkt=) Sedan är jag en framgånsspelare. Börjar jag bra i en liga så fortsätter det oftast bra o vice versa.
Motivationen är ju A o O här osså. Men vilket fall så den som kan hantera alla dessa punkter bäst o är jämnast är den bästa, enl mig. Undrar osså över om det finns inspelningar någonstans från matcher förr i tiden som man kan kolla på?
Kram mathilda

2008-04-16 @ 11:43:36
Postat av: scandalplayer

Rogerdeathmaker tipsade mig om ett program som heter "Camtasia".
Med det kan man spela in videosekvenser.
Jag blev inspirerad och spelade in en träningsvideo. Den låg ute länge under "Länkar" på Shockplays 1:a sida.
Men efter att jag slutade med min egen hemsida, som mest handlade om musik, så gick det inte längre att "hosta" filen därifrån. Jag hade lagt upp filen där.
- - - -
Men Rogerdeathmaker sitter på en massa video klipp från matcher tror jag. Wolfen har kontakt med honom, så det borde gå att väcka liv i.
Bara Roger själv vaknar till.
Själv kan jag tänka mig att Wolfen kan få en kopia av min träningsvideo. Den var faktiskt - tro det eller ej - uppskattad.
/ Scandal

2008-04-16 @ 16:12:18
Postat av: andreas

Hallå, här är kommer länken till rogerdeathmakers sida.. http://web.comhem.se/deathmaker/index.htm

2008-04-16 @ 16:25:59
Postat av: andreas

Förresten så håller jag med er det vill säga att även om de gör dagens märken obrukbara så kommer det inte vara några svårigheter att finna nya.. vilket säger sig självt dvs att det är dumt att ta bort dem..

2008-04-16 @ 16:28:38
Postat av: wolf

Yooo på er!
Varför verkar alla tro att corre spelet i sig blir så grymt annorlunda ??

Blir det lite mer skills så är vinnarna ännu större vinnare.

Som när de raka stötarna försvann (el programmerades, random 1 på 6)

Då lärde vi oss valla mer, vi har säkert nya skott o ideer.

Jo VM var höjdare som man minns länge.

Attan Jens du ska va värst 6 år mot mina 5, vart en bättre spelare, mer meriter(i corre:)Men inte alla ggr:P
Tar mucho
mer i bänken jaja:P

Håller med dig på de bästa genom tiderna i stort, glöm inte DunderOlgas bästa stunder och njaaaa dig själv nånstans i topp:)

Mbuto påstås lira lite miniclip, vart in på shock nån enstaka vek...

The wolf och Jajas kamper i eliten, på så sätt jag lärde känna The wolf som lärde mig många stötar så lite retligt mitt föra nick wolfkiller.

Mina absolut bästa nånsin här utan rangordning Hektor,Muller,Zimond,Godis,Matrix, finns många man kan räkna upp eg, som tex Bulten i Bo tog guld utan en deff,Roughedge går upp
gång på gång i elitn utan deff
starkt boys.....

Får hoppas det kan bli som vi pratade om i tävlings väg Jens:)

Va bara tvungen"LER"

Golden jao beror ju lite på lottningen men dröm final vore Zimme och Hektor, men 2 som jag tror på lite extra MrD och Gädda.

Kul att det lyckas med tjat ibland:D

Cya all
gl wolf..

Ps.Hoppas ingen tog illa upp ang cor liret, är själv tävlingsmänniska väl därför det blir så lite lir nu "Tål inte att loosa:)

Men vi ska nog inte dömma ut nått innan vi sett det?

Är Ganska övertygad om att det är väl genomtänkt Rocket bygger vad han vill och Daca kan liret så tror på nått positivt..

2008-04-16 @ 19:28:36
Postat av: scandalplayer

Asså kisar o missar.
Om man tar bort märkena blir det inte annorlunda. Det blir bara så, att folk börjar klistra på tejpremsor på en extra-skärm, som används till couronne. Tejpremsor där märken sätts.

Eller så gör man som jag visade 2005 i Crazy Couronne forumet - och som det vart ett sånt rabalder över - man t.o.m. förbjöd mina bilder.

Tyvärr blir det så, om man tar bort märkena.
Straight shotsen gick att justera men en random vinkel.
Men vanliga märkesskott kan inte justeras.
För då måste till varje skott adderas med en random vinkel.
Och då har spelet upphört.

/ Scandal

2008-04-16 @ 19:58:03
Postat av: andreas

Vad var det du visade då då scandalplayer? :)

2008-04-16 @ 21:35:43
Postat av: scandalplayer

Ett excelblad med mkt smala kolumner -
Man gjorde dem med fördel olikfärgade för att kunna skilja dem åt.

Excelbladet hade man uppe i ett separat fönster.

Så när det var dags att dra stickan (kön) rakt bakåt - så tryckte man "Alt / Tab" -
fick så upp excelbladet - (Allt annat blev osynligt)
Sedan drog man cursern med vänster musknapp nedtrycket, följandes närmaste kolumnlinje, rakt nedåt (Sett på skärmen).
När det var gjort - kunde man släppa skottet utan att faktiskt se vad som hände och skottet studsade med 180 graders vinkel rakt bakåt.
Alla bakomligande röda eller gröna chips kunde därmed enkelt sänkas.
Även de som låg i mitten.
Det hela fungerade med en mkt bra precition.

Ville man se skottet - tryckte man återigen på "Alt Tab" så dök couronnebordet upp.
Man fick bara se till att inte flytta på musen.
- - - - -
Men när man adderade en random vinkel - så ändrades bakåtstudsen - så att det inte blev 180 grader.

Slutet för "Straight Shots"

/ Scandal

2008-04-16 @ 22:06:37
Postat av: wolfy

Sant scandal, gör egen del kör ja på känsla men det kanske är därför ja ballar så ibland.

;Men solklart funkar det som du säger viket bord det än må vara
de flesta i högre ligoe har några ditsatta märken....
//Wolf

2008-04-16 @ 22:12:13
URL: http://wolfys.blogg.se
Postat av: andreas

okej, man får tacka så mycket för svaret :)

2008-04-16 @ 22:17:41
Postat av: Zimond

Det är väl ändå inte studsen som är random. Det är kön som inte kommer upp med en vinkel av 180 grader utan är random 5-10 grader åt vardera håll. Så om du placerar gula på exakt samma ställe hela tiden kommer kön inte att hamna likadant varje gång. Det innebär att om du lyckas sikta rätt så kommer den gå helt rakt.

I Couronne Training är inte randomvinkeln på kön implementerad så där kan ni testa hur det var förrut.

Sen var det förmodligen bra mycket smartare och enklare att använda mustangenter än att hålla på med excelblad ...

2008-04-16 @ 22:23:41
Postat av: scandalplayer

zimond -
jag svarade bara på andreas fråga, angående vad som förbjöds att visa på Crazy Couronne forumet.
Där handlade det om excelbladet och det var en helt egen uppfinning och fungerade perfekt.
Dunderolga vart rasande varje gång han mötte mej.
Mustangentvarianten använde aldrig jag - för det fanns inget behov, eftersom excelbladet fungerade perfekt.
Ursprungsiden till en variant av excelbladet - kom från en mkt känd spelare här - vars namn jag inte ens vill nämna, eftersom han enbart var intresserad av tekniken - inte att använda det i spelet.
/Scandal

2008-04-17 @ 09:15:49
Postat av: scandalplayer

nr 2 zimond
När man ser chipen studsa mot förstaväggen - så tycker åtminstone jag att man tydligt ser att det är vid den studsen som vinkeln ändras vid Straight shots. Inte vid utkastet.
Men det vet ju eg bara programmeraren.

Idag när vissa försöker med "straight shots" och är det tydligt att vinkeln ändras i samband med 1:a studsen.
Men visst kan jag ha fel. Jag har inte programmerat ändringen.

2008-04-17 @ 09:24:20
Postat av: Zimond

Jag är i princip säker på att det inte är studsen som ändrar ringens gång. Det är heller inte vid utkastet det händer. Det enda som är gjort är att kön inte kommer upp helt vertikalt (gentemot bordets utformning) när man trycker ner musknappen. Med andra ord är det fullt möjligt att slå en rak såvida man siktar rätt. För att citera Rocketman:

I just modified the couronne game a little. Now, everytime you press the mouse button to aim, there is a small random angle added to the cue's initial angle, so, you can forget "raka", mouse macros, or mouse key pad stuff, cheaters will miss the shot in about 4 tries out of 5.

2008-04-17 @ 13:25:40
Postat av: scandalplayer

Ok - det e möjligt - men i så fall tycker jag att det är en mycket dålig programmering.
Det skulle betyda att du inte tillåts rakt framifrån försöka få ner en egen chip som ligger mot motsatt kant.
Om man däremot bara är ute efter att få en rak bakåtstuds - så vore det rättvisare att programmet verkligen ändrade vinkeln i samband med första studsen.
Om det är som du säger zimond, så sabbar man nu även ärliga försök att framifrån få ner sin egen chip.
Jaja, meningslöst att spekulera vidare, eftersom programmet inte går att läsa.
/ Scandal

2008-04-17 @ 17:19:56
Postat av: Zimond

Men för tusan. Man måste väl ändå kunna sikta själv? :)

Vi behöver inte spekulera vidare. Jag är nog 100 % säker på att det är som jag säger. Personligen tycker jag att det är en mycket smartare lösning än att ha en randomstuds, eftersom det skulle innebära att man missade trots att man siktade helt rätt. Det vore väldigt idiotiskt. Tycker jag då.

2008-04-17 @ 18:17:56
Postat av: scandalplayer

Detta inlägg finns också i DaCa`s blogg
- - - - -
Hejsan på er.
Nu vill jag bli lite allvarlig ett par minuter.
Denna vecka (vecka 16 - 2008) fanns det en spelare som var på väg att gå upp i Eliten, MASTERHAND.
Det hängde på en match.
Päron - Orebronx
2 kanonspelare.
Päron ville naturligtvis komma upp i eliten. Absolut inget att säga om det.
Vad hände i matchen?

Spelet kom till 2-2.
Päron påpekade i början av matchen att han måste vinna matchen för att komma upp.
Orebronx svarade ngt om att han ändå tänkte göra sitt bästa.
Ok, vad hände?
Orebronx fick en grön kvar precis invid hålet.
Slag han sätter i 99999 fall 100000. Eller fler.
Hur blev slaget?
Ja, ett riktigt bra slag - han missade ca 2 centimeter.
Han latjade tidigare i matchen ner sånna slag o även mot mej, utan ngr som helst problem.

Jaha - Det blev tie - Och det vann Päron.

Asso shit.

Nu har man lyckats med att skrämma iväg MASTERHAND från ligan-

Det enda rätta är att Päron skriver till DaCA snarast och menar att MASTERHAND ska gå upp i Eliten.
Orebronx kan intyga bara.

Eller är ni oxo sånna som ogillar fair play?
Skynda er att skriva till DaCa

/ Scandal

2008-04-17 @ 22:01:10
Postat av: MASTERHAND

Tack scandal för ditt support=) Jag håller med dig helt ut. Ore missa medvetet. Varför vet jag inte? Jag har skrivit i min presentation vad jag tycker om detta. Ore är enl mig den bästa på shocken idag. Att han missa en sådan stöt är för mig obegripligt. T o m jag skulle satt den lätt. Är de det vanliga att jag e tjej el vad? Jag har alltid varit sportslig här men tjänar inget till visst. Igår fast att flera sa till mig att min kille xxxx22 skulle skita att möta päron( för att det gynnade mig helt klart) så sa jag till magnus direkt att han skulle möta päron vilket jag osså skrev till päron o sa( också vilken tid magnus skulle komma in). Jag ahde mkt väl kunnat skitit i detta o det hade inte kommit fram ändå( visst misstänksamt men ändå). Jag har osså offrat segern i liga när jag spelade i 2:an då en som jag inte komemr ihåg idag var väldigt sportslig. Jag tar aldrig segern när någon förlorar kontakten oavsett vad det står. Vi kör ifrån där det står osv.
Jag lämna liga idag pga detta. Man tjänar inte på att vara sportslig här. Jag kommer nu bara att vara den gamla vanliga mathilda mot min vänner el de som jag vet är ärliga men sedan skall jag skita i det. Man får ju inget för det iaf. Päron jag var sportslig mot dig och du är en trevlig spelare så jag önskar dig lycka till iaf=) Ore är den bästa i div 1b helt klart o på shocken enl mig men du har visat en sida som jag inte trodde du hade. Sorry och kram till er alla

2008-04-17 @ 22:17:35
Postat av: MrD

Jag håller med! Sporslig och shockplay klingar inte!?
Jag tycker att om det är så det gått till så ska det fixas, inga prolem sätta in MASTERHAND igen i ligan.
Har ju gjorts på ett annat ställe i ligan denna vecka, i självaste eliten.
Där Better gick ur för han blev arg när han losa mot Nicthecon. Men DaCa tyckte tyligen et fanns någon bra anledning att låta honom komma tillbaka?
Inte för att edt nu spelar någon oll för denna veckas utgång då Cronos har gett 3-0 till både Jimpan.jl och gäddan1 men ivf! Jag tycker det är fel att han får komma tillbaka och jag tycker det är fel att Cronos ger matcher, och att Jimpan nog vinner av den anledningen. Cronos hade med största sannolikhet vunnit något set, vilket inneburit ann Better skulle vinna guldet, o han hade ju gått ur. Jag blir galen på ligan, vafan ere som händer jämt?
om alla bara tar detta för vad det är istället, ett spel! Kom igen, gå ur för man lir sur, missa en puck med flit och ge bort matcher????
VARFÖR?
Spelar inte mig någon större roll då jag inte påverkas av vad som kommer ske med detta, jag vinner ingenting så länge inte Bratten logga in :/
Men rätt ska vara rätt, så admin är underrättad angående elit problemet!
Hur många tycker att Better ska få komma tillbaka när han gått ur?

MRD

2008-04-18 @ 11:01:49
Postat av: MrD

Obs!!! Va Jimpan själv som sa det om Cronos! I ligarummet till flera som var där o kollade! Har skickat print till Daca på hans begäran!
MrD

2008-04-18 @ 11:03:40
Postat av: MrD

Och.. jag har inte läst allt, men om "raka" skotten. Det är utgångsvinkeln som är random inte studsen. Jag är 100% på det! Är ju rätt självklart annars skulle inte markeringsskott heller studsa likadant varje gång!

2008-04-18 @ 11:06:54
Postat av: MrD

Okej lol
Nu kom ju Bratten in, men han hade inte tid att lira så jag har fått + mot honom. Vad ska jag göra åt saken? Jag frågade honom till och med : "är du säker på att du inte hinner lira?" Har gäddan som vittne till händelsen och en till tror jag.
Konstig vecka i ligan men nu blir det ivf inte en som gått ur som vinner, och inte en som fått match till skänks heller!
MrD

2008-04-18 @ 12:45:33
Postat av: MASTERHAND

Grattis Mr D du är förtjänt av vinsten=) Jadu denna liga=) Tråkig är det. Hade Ore satt den lätta stöten hade jag gått upp i elit men men. Inte så att jag grät mig till sömn igår precis=) men tråkigt ändå. Jag är alltid sportslig som jag sagt men tråkigt när man aldrig får ngt för det. Jag drog mig ur liga pga detta tråkiga men osså då jag vet att ore kommer ta 9 raka nästa vecka o känner därför inte för detta. Vi alla vill spela i eliten. Vissa förtjänar det mer än andra men alltid roligt att spela där. Det var ett tag sedan sist för mig så det hade varit roligt igen=) Men men jag kommer nog tillbax igen=) Bara att starta från div 5 och få tillbaka suget igen=)
Kram till er alla Mathilda

2008-04-18 @ 12:53:48
Postat av: MrCarl

En tanke bara... Tänk om just detta skott som orebronx slog var det 100000:e skottet och därmed miss? Jag tycker inte att man ska anta saker, man ska veta saker, innan man börjar anklaga personer för dålig stil! Tycker att du ska gå tillbaka till ligan, MASTERHAND.. Din tid kommer! :)

2008-04-18 @ 14:51:42
Postat av: MASTERHAND

Förstår dig MrCarl men hade du sett det så hade du förstått. Hade det varit en div 4 spelare hade det varit möjligt men inte när det är en som enl mig är en av de bästa här på shocken. Elitspelare sätter dem 10000 av 10000. Jag anklagar aldrig någon om jag inte e säker och här var det flera som reagerade osså. Jag har inget emot ore annars. Brukar oftast vara trevlig men här var det uppenbart. Jag hade inte brytt mig så mkt om det inte gällt det de gjorde. Hade han satt den så hade jag spelat i eliten, men men. Jag har redan dragit mig ur men kommer starta om i div 5 o få tillbaka motivationen.
MVH Mathilda

2008-04-18 @ 15:02:24
Postat av: MrCarl

Okej... ja så kan det förstås vara! Själv har jag missat väldigt många sådana slag... sådana enkla slag, när jag har haft sista kvar för sweep o så.. Det var som sagt bara en tanke! Jag vet inget mer än det jag läst.. :) Tråkigt som fan att det ska förekomma sånt skit i ligan och speciellt i dom högre divisionerna där spelarna borde vara förebilder för resten av shockplay! Upp o krossa eliten nu, MASTERHAND!! :)

2008-04-18 @ 15:09:34
Postat av: Mularn

synd att inte folk kan lira fair! Men jag kan personligen intyga som gammal elit spelare att man kan missa precis vad som helst, när som helst. Men mest missar man den där sista enkla gröna för sviiipen, jag i alla fall :)
Men både jag o MrCarl är väl lite på deken nu spelmässigt o vi missar mycket nu :)

Väl mött!

2008-04-18 @ 17:55:52
Postat av: andreas

Jag var där han missade med flit punkt

2008-04-18 @ 18:29:03
Postat av: MASTERHAND

Tack andreas att du håller med me=) Jag förstår marru o carl vad ni menar. Jag missar sweepchanserna jämnt=) Men det är skillnad när man skall sänka den sista för sweep o har kanske 8-9st av motståndarens ringar i vägen. Här hade orre en enda röd ivägen som inte ens var i vägen. Han hade hur många punkter som hellst att välja o sänka denna gröna som var hur lätt som hellst, även för mig=) Han valde sitt säkraste sätt( jag mötte han innan o han satte bra mkt svårare lägen från den punkten hur lätt som hellst mot mig) men missa stort denna gång. Jag o övrig publik såg t o m päron stanna upp när han skulle sänka sin sista( antagligen för att han inte förstod missen)röda.
Som jag sa tidigare är ore en av de bästa o han sätter denna stöt 10000000 av 10000000 annars men men nu e det som det e o jag e glad för det=) Jag har iaf ett rent samvete o kommer alltid ha=)
Kramis

2008-04-18 @ 18:44:12
Postat av: MASTERHAND

Sorry tyckte det stog marru men stog mularn=)

2008-04-18 @ 18:48:09
Postat av: wolf

Zimme
så jäkla självklart så spelar man på känsla tävla om vem som gör bäst märken
nää då ä vi ute och seglar iaf...

Mulis och MrCarl
förstår hur ni tänker det kan hända den bästa.......

Men När både Master och Andreas sett skottet, 2 personer jag håller som både helärliga och trevliga säger att det var en medvten miss då köper jag rubbet iaf....

suger verkligen att inte kunna lira fair och på den nivån spelare som borde va ett föredömme för alla unga nya,,,,,,,,,,,

MrD Självklart ska en spelare som lämnar utan nån som helst anledning INTE komma tillbaks, gäller dock inte Mathilda hade jag bestämt nja svårbedömt men Master tillbaka och en varning till motståndaren.

Han du skriver om i chattrummet dd är väl inte första gången med liknande situationer.

Att det är i toppen känns värre än om det vart div 4 typ suchs:/

//Wolf

2008-04-18 @ 19:33:12
Postat av: marru

grattis till guldet mr d!! =) äntligen fick du det :)) ja du kan ju inte hjälpa att bratten inte hann spela..
Bra att du fick plusset iaf, hade varit lite surt om han inte dykt upp överhuvudtaget när du hade så bra chans :P
Är övertygad om att du fått guldet även om du hade spelat din sista match!
Och så är det ju snack om givna set.. det är orättvist mot alla andra om man ger bort set till en annan.. man ska väl vinna med skicklighet och inget annat fusk

2008-04-18 @ 19:46:57
Postat av: MrD

Tack så hemskt mycket marru =) Jag har kämpat länge o väl o har haft åde otur o slarvat under alla dessa veckor men nu kom det =)
MrD

2008-04-18 @ 19:53:03
Postat av: MASTERHAND

Tack alla för att ni e så gulliga=) Jag hoppas du ser detta wolf så snabbt som möjligt=) Jag drog mig som sagt var ur ligan pga det som hände samt att jag inte orka en vecka till när jag vet( vad jag trodde) att ore skall ta 9 raka igen. Men nu råka ore förlora mot 90 i liga o drog sig ur ligan.
Varför vet jag inte men jag börjar få dåligt samvete nu=( jag har som sagt innan alltid tyckt ore vara en snäll o fr a grym bra correspelare. Men det som hände igår fick mig att fundera. Jag tror fortsatt att han gav bort segern men jag kanske har varit lite hård=( jag gillar inte sådant här tråkigheter, men men gillar inte heller osportslighet. Men min fråga är till dig mats att om det e ok för daca så kommer jag gärna tillbaka till 1b o tar ores plats om det går att fixa? Daca är ju inte alltid inne o du har ju nummret till han så kan du fixa det isf?=) Jag vill nu stryka ett sträck över allt. Jag har som sagt innan tyckt att ore varit snäll och förlåter honom. Det ända jag vill är vi alla skall var sportsliga o snälla mot varndra. Vi är här för att spela o ha roligt.
Inte prata skit och vara elaka. Vi skall vara tacksamma mot rocketman o daca med flera som sköter denna sida så bra och vara tacksamma för det, el hur?
Kram mathilda.

2008-04-18 @ 20:10:16
Postat av: johank87

Först och främst, grattis Mr.D till guldet, det har du tjänat ihop till!

Sen, trist när folk inte kan bete sig i chatten och lämnar ligor/inte orkar spela när det går emot dom. Spela era matcher så snabbt ni kan och sluta "taktik"-vänta på att spela dom för att möta en omotiverad spelare så försvinner ganska mkt av strulet.

Vi behöver ju inte direkt göra det jobbigare än nödvändigt för DaCa som redan gör ett hästjobb.

2008-04-18 @ 20:24:12
Postat av: MASTERHAND

Håller med dig helt Johan=) Som jag sa innan skall vi vara tacksamma för det jobb som ansvariga för shocken gör. Inte fuska el vara eleka mot varandra. Spela o ha roligt enl mig.
Mathilda

2008-04-18 @ 20:29:56
Postat av: Mularn

Var inte min mening att på något sätt försöka bringa klarhet eller att ta någons sida i debatten ;)
Jag försökte bara med lite humor beskriva vad som kan hända även rutinerade spelare som mig själv o MrCarl :)
Jag själv är numera så illa däran att jag vid en The Wolf bakom eget hål special (mot Mr D har jag för mig) upptäckte försent att jag valt helt fel tee! Jag skämdes som en hund när min stöt harmlöst o ofarligt rasslade ner i koppen ;) Hursom, som djävulens advokat måste jag framhålla att så länge inte vederbörande erkänner att missen var med flit. Så är en miss en miss hur totalt korkad o välplanerad den än verkar! Punkt... :)

O stort Grattis MrD :)

2008-04-18 @ 20:31:37
Postat av: Zimond

Wolfen...

Jag tror att spelet skulle bli väldigt dåligt om möjligheten till att använda märken togs bort. Vi skulle få se mängder av missar av ringar som ligger bakom egen baslinje. Det GÅR inte att ha så grym känsla att man är BRA på att sätta ringar bakom egen linje, utan märken. Därför skulle det bli så oerhört gynnsamt att pusha mer än vad motståndaren gör, samtidigt som det offensiva spelet "ute på banan" inte skulle bli lika viktigt. Det är inte en utveckling jag skulle välkomna med öppna armar.

Vi skulle kunna få se situationer där båda har en ring kvar var. I en sådan situation ska det inte för röd spelare vara gynnsamt att pusha in motståndarens gröna ring bakom baslinjen, vilket det faktiskt skulle vara om märkena togs bort. Det skulle mest bara vara pinsamt.

Tänk till lite alla ickemärkesförespråkare. Det skulle i princip räcka med att limma motståndarens ring i ett hörn för att få ett enormt övertag.

2008-04-19 @ 11:46:51
Postat av: scandalplayer

Shocken tänkte mer än en timma
Hur ska vi göra spelet svårare än att bara limma
Märkena vill vi ej mer ha kvar
Vips - De e borta om några dar
Sen kan spelarna försöka vinna bäst de kan
Vare sig de nu e kvinna eller man
I ligan råder sen bara slumpen ?
Så alla snubbar flyr snabbt till lumpen
Hektor, Godis å alla andra
Som använt märken ?
vill vi klandra
Nu mot nya mål vi alla gå
Utan märken ? hej å hå

/ Scandal

2008-04-19 @ 15:30:16
Postat av: MrD

Det var ett tjat om
märken, vem bryr sig, detta är ett spel märken eller ej, nya märken kommer hittas, men jag anser att detta är ett skicklighets spel och skicklighet är en faktor av många egenskaper.
Vi tar Zimond i ett exempel här efetersom han e så omtalad :)
Zimond spelar mot en medlem som heter tore (påhittat) Zimond är förmodligen bättre än tore på att limma i hörn att göra smarta deffar och att få ut sina bakom linjen utan märken!? Dvs dom spelare som är bäst idag kommer vara det utan märken med för dom är skickligare helt enkelt!??
Och vad mig personligen beträffar så spelar det ingen roll, för jag har ändå inte speciellt roligt när jag spelar liga o sånt, utan spelar för sweeps och på skoj så jag använder inte mkt märken i allmänhet..
MrD

2008-04-19 @ 16:35:08
Postat av: johank87

Sällan jag blir förbannad men, Varalito, banna idioten all världens jävla väg...

Till division 2: Sluta skicka upp idoter. Tack på förhand/Johan :)

2008-04-19 @ 18:28:57
Postat av: andreas

nästa vecka kommer en riktig idiot upp :-)

2008-04-19 @ 20:53:06
Postat av: MASTERHAND

Du menar mig andreas el=) skoja bara men vem menar du?=)

2008-04-19 @ 20:58:15
Postat av: johank87

Näee du Andreas, du tillhör den exklusiva skaran spelare som både är ubergrymma och trevliga!

2008-04-19 @ 22:05:51
Postat av: andreas

haha =) Johan skrev "Till division 2: Sluta skicka upp idioter." Då skrev jag som synes oven: "nästa vecka kommer en riktig idoit upp :-)"

2008-04-20 @ 17:57:07
Postat av: MASTERHAND

Haha! såg det efter jag skrivit=) Förhoppningsvis slipper jag dig nästa vecka=) Då hade det isf blivit ännu en vecka i ettan=) Men det blir väl lagom att du går upp i eliten och jag åker enr så slipper vi varandra ännu mer=) Nedu vi lär nog mötas förr el senare=)

2008-04-20 @ 18:23:23
Postat av: Orebronx

Jag har redan förklarat hur det låg till i mathen mot MASTERHAND för många men som inte fått höra det, här kommer det. Jag var ofokuserad, jag satt i telefon med min mamma och den stöten var så snuskigt lätt att jag inte koncentrerade mig. Var helt säker på att den skulle gå i. Och matilda, jag hade 2-0 mot dig innan jag fick D/C. Du erbjöd dig att fortsätta där vi slutade men jag ville att vi skulle spela om matchen ifrån början, vilket vi gjorde. Om det nu var så att jag ville att päron skulle gå upp i eliten, hade jag inte då hellre fortsatt ifrån 2-0 där vi slutade? Och toppspelare kan missa såna skott, du såg ju själv min match mot scandal dagen efter, det var precis samma lägen som det var mellan mig och päron. 2-2 och en ring kvar, som låg på precis samma ställe. Och vad händer? Jo han missar. Tycker du att det var fusk också? Jag gick föresten inte ur ligan för jag förlorade, jag gick ur ligan för jag ville inte vara kvar pga omständigheterna.

2008-04-21 @ 18:49:12
Postat av: Orebronx

"Jag har redan förklarat hur det låg till i mathen mot MASTERHAND". Jag menade förstås matchen mot päron.

2008-04-21 @ 18:50:18
Postat av: MASTERHAND

Ja jag har fått lite dåligt samvete=) Jag vill be om ursäkt Ore. Jag tror på dig nu. Eftersom detta inte stämde med den ore jag kännt sedan tidigare som en mkt trevlig och sportslig spelare. Det var förhastat av mig och jag ber om ursäkt ore. Hoppas du godtar den=)
Kram Mathilda

2008-04-22 @ 07:03:05
Postat av: Orebronx

Klart jag gör :D Tack så mycket. Men jag förstår om det såg konstigt ut, jag tror jag blev mest förvånad utav alla. Kommer förmodligen hålla mig borta ifrån ligan ett tag, jag har tappat sugen iaf. Det beror dock inte på det här. Och tack för alla komplimanger jag fått utav dig, tycker det är skitkul att höra :D

2008-04-22 @ 20:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0